شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کاخ سفید

طرح کاخ سفید درباره تهدیدهای پهپادی در آسمان آمریکا

طرح کاخ سفید درباره تهدید‌های پهپادی در آسمان آمریکا

کاخ سفید می‌گوید که به دنبال قدرت‌های گسترده‌ای برای شناسایی و انهدام پهپادهای تهدید کننده است.

به گزارش مشرق، کاخ سفید می‎گوید که به دنبال اختیارات گسترده‌ای از کنگره آمریکا برای شناسایی و غیرفعال کردن پهپادهای تهدید کننده، از جمله کسب اختیارات خاص برای حفاظت از فرودگاه‌‎ هاست.

به گزارش «رویترز»، کنگره در سال ۲۰۱۸ اختیارات وزارت دادگستری و امنیت داخلی (DHS) این کشور را برای غیرفعال کردن یا از بین بردن پهپادهای تهدیدکننده، گسترش داد، اما دولت «جو بایدن» می‌گوید که با توجه به افزایش موارد ثبت‌ شده این پهپادها، به اختیارات بیشتری نیاز دارد.

این طرح همچنین توانایی‌های شناسایی تهدیدهای پهپادی را از سوی فرودگاه‌ها و دیگر زیرساخت‌های حیاتی مانند پالایشگاه‌های نفت، افزایش می‌دهد.

کاخ سفید «برنامه اقدام ملی سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین داخلی» خود را منتشر کرده و می‌گوید که پایگاه داده ردیابی حوادث هواپیماهای بدون سرنشین را به عنوان یک منبع در سراسر دولت آمریکا برای ادارات و آژانس‌ها ایجاد می‌کند تا درک بهتری از تهدید داخلی کلی داشته باشند.

پیشنهادی که اوایل آوریل به کنگره ارسال شد، می‌گوید که از سال ۲۰۱۸ آژانس‌های DHS از جمله سرویس مخفی آمریکا و سرویس حفاظتی فدرال، بیش از ۲۰۰ بار از فناوری‌های شناسایی و ضد پهپاد اغلب در مأموریت‌های حفاظتی حساس استفاده کرده‎اند.

منبع: میزان