شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#وزارت خارجه

نخستین دیدار سفیر لبنان در ریاض با مقام سعودی پس از بحران در روابط دو کشور

نخستین دیدار سفیر لبنان در ریاض با مقام سعودی پس از بحران در روابط دو کشور

سفیر لبنان در ریاض با معاون امور سیاسی وزارت خارجه عربستان دیدار و در خصوص رابطه دو جانبه گفت و گو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «فوزی کباره»  سفیر لبنان در ریاض با «سعود الساطی» معاون امور سیاسی وزارت خارجه عربستان روز دوشنبه  دیدار و با وی درباره روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو کرد.

این اولین دیدار رسمی بین یک مقام سعودی و سفیر لبنان در عربستان پس از تنش  میان لبنان و عربستان است که  سفیر لبنان پس از 6 ماه غیبت از زمان اخراجش در اکتبر گذشته به ریاض بازگشت.

«ولید بخاری» سفیر عربستان سعودی نیز اخیرا به بیروت بازگشته است.

ماه‌ها پس از بحران دیپلماتیک بین ریاض و بیروت که در پی اظهارات درست «جورج قرداحی» وزیر پیشین اطلاع رسانی لبنان به وجود آمده بود، اخیرا وزرای خارجه عربستان و کویت از بازگشت سفرای خود به لبنان خبر دادند.

 

آبان ماه سال گذشته بود که عربستان در واکنش به اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان که از تجاوز ائتلاف عربی - آمریکایی به یمن انتقاد کرده بود، سفیر خود را از بیروت فراخواند و از سفیر لبنان نیز خواست ریاض را ترک کند.

قرداحی با انتقاد از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن گفته بود که «انصارالله» به جایی تجاوز نکرده و از مردم خود که در جشن و عزا توسط جنگنده‌های سعودی بمباران می‌شوند، دفاع می‌کند.

پس از فراخوان سفیر عربستان در بیروت، کویت، بحرین و امارات نیز با دنباله روی از عربستان سفرای خود در لبنان را احضار کردند. بحرین و کویت نیز به سفیر و کاردار لبنان در کشورهای خود 48 ساعت فرصت دادند تا خاک این کشور را ترک کنند.

انتهای پیام/