به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به آن که مذاکرات صلح با اوکراین ادامه خواهد یافت، هشدار داد که خطر واقعی جنگ جهانی سوم وجود دارد.

 لاوروف در گفت و گو با خبرگزاری های روسی از رویکرد کی یف در قبال مذاکرات انتقاد کرد و گفت: حسن نیت محدودیت هایی دارد اما اگر متقابل نباشد به روند مذاکرات کمکی نمی کند.

رییس دستگاه امور خارجی روسیه در ادامه افزود: اما ما به مذاکره با تیمی که توسط زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) فرستاده شده است، ادامه می دهیم و این تماس ها ادامه خواهد داشت.

لاوروف همچنین زلنسکی بازیگر سابق را به تظاهر به مذاکره متهم کرد و گفت وی بازیگر خوبی است اما اگر با دقت نگاه کنید و آنچه را که می گوید بخوانید، هزاران تناقض پیدا خواهید کرد.

با ورود به دومین ماه درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین و ادامه تلفات از هر دو طرف، دیمیتری پولیانسکی معاون اول سفیر روسیه در سازمان ملل روز دوشنبه به رسانه‌ها گفت: روسیه در حال حاضر معتقد نیست که امکان آتش بس در اوکراین وجود دارد، زیرا کی یف از کریدورهای بشردوستانه استفاده  نمی‌کند.

وی ادامه داد: روسیه برای آتش بس با مقامات اوکراین تماس گرفته و کریدورهای بشردوستانه توسط دولت روسیه باز شده است ولی از سوی اوکراین مورد استقبال قرار نگرفته است.