شهر خبر

اولویت اولم خانواده است نه حضور در بازی‌های آسیایی/ حضور مربی موقت، نیازها را برطرف نمی‌کند

اولویت اولم خانواده است نه حضور در بازی‌های آسیایی/ حضور مربی موقت، نیازها را برطرف نمی‌کند

شطرنجباز شماره یک زنان ایران گفت: برای شرکت در بازی‌های آسیایی اولین چیزی که در نظر خواهم گرفت، خانواده است.

سارا سادات خادم الشریعه، شطرنجباز شماره یک زنان ایران که اعلام کرد به دلیل تولد فرزندش مدتی در مسابقات شرکت نخواهد کرد، درباره این تصمیم خود به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: این یک تصمیم شخصی بود و فکر می کنم هر آنچه که لازم بود را در فضای مجازی اعلام کردم. در مورد زمان بازگشتم به میادین هم هنوز تصمیم قطعی نگرفتم.

وی با اشاره به حضور رشته شطرنج در بازی‌های آسیایی هانگژو توضیح داد: البته ما بازی های آسیایی چین را در پیش داریم که رشته شطرنج بعد از مدتها غیبت قرار است این دوره در این بازی ها باشد اما برای این مسابقات هم اولین چیزی که قطعا در نظر خواهم گرفت مسائل خانوادگی‌ام خواهد بود. قطعا اگر نیاز باشد کنار خانواده بمانم فکر می‌کنم این کار را انجام دهم ولی فعلا هیچ تصمیمی در این رابطه نگرفتم.

خادم الشریعه در مورد وضعیت این روزهای شطرنج ایران گفت: واقعیت این است که شطرنج بازان ما تا به امروز به هر جایی رسیدند واقعا با تلاش خودشان بوده اینطور نبوده که بگوییم پشت این نتایج برنامه ریزی انجام شده است. حالا که قرار است شطرنج در بازی های آسیایی باشد من برنامه مشخصی ندیدم هرچند با توجه به پتانسیل خوبی که بچه‌ها دارند شانس کسب مدال هم داریم.

شطرنجباز شماره یک زنان ایران در خصوص حضور مربی خارجی برای تیم ملی اظهار داشت: بله اخیرا شاهد حضور مربی خارجی در کنار تیم ملی بودیم اما اینکه یک مربی بیاید و بعد از چند هفته برگردد نیازها را موقتا برطرف می‌کند. برای گرفتن نتیجه باید برنامه ریزی انجام شود و اگر مربی استخدام می شود برای اثرگذاری حداقل باید یکسال کنار تیم باشد. اینکه مربی می آید و ظرف چند هفته می رود صرفا برای این است که بگوییم کاری انجام شده است.

خادم الشریعه در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که ابتدای گفت و گو هم عرض کردم هنوز زمان مشخصی برای برگشت به مسابقات در نظر نگرفتم. در این مدت برای مسابقات زیادی دعوت شدم ولی فعلا تصمیم دارم اولویت اولم خانواده باشد. البته در سالی هم که گذشت فقط در دو رویداد شرکت کردم اما آنچه که مسلم است روزی که تصمیم به فعالیت مجدد بگیریم همچنان به عنوان شطرنجباز در میادین حاضر خواهم شد نه مربی.

انتهای پیام/