شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#نیسان

یک نیسان GT-R بر اثر یک اشتباه گران قیمت به درون دریا غلتید +ویدیو

این روزها خودروهای غیر دوزیستی که دوست دارند طعم آب دریا را بچشند رایج تر شده اند. این بار، خودروی مورد نظر یک نیسان GT-R از فیلیپین بودکه بدون اجازه صاحبش برای شنا کردن دل به دریا زد و حتی موفق شد شن‌های زیر آب را هم لمس کند. لحظه وقوع این اتفاق را می توانید در ویدیوی زیر تماشا کنید.

 

به گفته شاهدان عینی، راننده GT-R برای شرکت در یک مسابقه درگ در سبو (Cebu)، یکی از جزایر اصلی فیلیپین، که یک کشور مجمع الجزایری است، به این منطقه آمده بود. ظاهراً راننده پس از توقف در ساحل، کوپه شش سیلندری خود را در حالت خلاص رها کرده و با از کار افتادن ترمز دستی اتفاقی که نباید، افتاده بود.

متأسفانه محل پارک خودرو نیز در یک سراشیبی به سمت دریا قرار داشت و GT-R بدون هیچ مانعی به درون آب دریا غلتید و پس از آنکه برای مدت کوتاهی شناور ماند، در آب غرق شد.

البته اطرافیان به سرعت کمک کردند و سعی کردند این خودروی اسپورت ژاپنی را به سمت ساحل بکشند و نهایتا هم در این کار موفق بودند. اگرچه نمی‌توان گفت که آیا GT-R از غوطه‌ور شدن کامل در آب جان سالم به در خواهد برد یا نه، مخصوصا که آب دریا یک محیط بسیار خورنده است.

nissan-gt-r-submerged-in-seawater (1).webp

شایان ذکر است، علی رغم رواج لقب گودزیلا برای نیسان GT-R، این خودرو با قابلیت دوزیست بودن این هیولای خیالی عرضه نمی‌شود.

نکاتی وجود دارد که می توانیم از این اتفاق یاد بگیریم؛ یکی اینکه GT-R با وجود وزنش، می تواند برای چند ثانیه روی آب شناور بماند! البته جدای از شوخی، این اتفاق بار دیگر این نکته را به همه ما دوباره گوشزد می کند که قبل از ترک ماشین پارک شده، مطمئن شویم که ترمز دستی را کشیده ایم و دنده هم در حالت خلاص نیست. این نکات ممکن است ابتدایی و بدیهی به نظر برسند، اما همانطور که در اینجا شاهد آن بودیم، وقتی نادیده گرفته شوند، می توانند فاجعه بار باشند.

در حوادث مشابهی، همین چند روز پیش، یک خودروی پلیس لندکروز که در ساحل پارک شده بود توسط جزر و مد به درون آب کشیده و غرق شد. ساعت ها طول کشید تا این SUV از آب بیرون کشیده شود. در حادثه ای دیگر، یک فورد برانکو مدتی را در آب دریا غوطه ور بود و آخر هفته خود را زیر آب سپری کرد.