شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#منابع#سه شنبه

با ادامه مقاومت رخ می دهد؛

عقب نشینی صهیونیست‌ها؛ گذرگاه بیت حانون بازگشایی می شود

عقب نشینی صهیونیست‌ها؛ گذرگاه بیت حانون بازگشایی می شود

منابع صهیونیستی اعلام کرده اند که گذرگاه بیت حانون روز سه شنبه بازگشایی می شود، اقدامی که به منزله عقب نشینی دیگری از سوی تل آویو در برابر فلسطینی هاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جورزالیم پست، گذرگاه «بیت حانون» که صهیونیست‌ها آن را گذرگاه «اریز» می‌نامند، باردیگر برای عبور کارگران فلسطینی از نوار غزه بازگشایی می‌شود.

منابع میدانی در فلسطین اشغالی اواخر روز دوشنبه اعلام کردند که گذرگاه بیت حانون از سمت نوار غزه روز سه شنبه به روی کارگران و بازرگانان فلسطینی باز خواهد شد.

این خبر را خبرنگار جورزالیم پست هم تائید کرده و گفته است که از روز سه شنبه کارگران فلسطینی می‌توانند از گذرگاه بیت حانون عبور کنند.

از دو روز پیش و همزمان با تشدید تنش‌ها در مسجد الاقصی و دیگر مناطق فلسطین، نظامیان صهیونیستی اقدام به مسدود کردن و بستن گذرگاه بیت حانون کرده وگفته بودند بستن این گذرگاه را در واکنش به موشک‌ها و راکت‌های پرتابی از سوی نوار غزه انجام می‌دهند. اقدامی که از منظر کارشناسان بدلیل ضعف داخلی در رژیم صهیونیستی و نگرانی تل آویو از درگیری نظامی تمام عیار با فلسطینی‌ها صورت گرفت.

همزمان با تشدید تنش‌ها در مسجد الاقصی بسیاری از کارشناسان و حتی فرماندهان نظامی باسابقه رژیم صهیونیستی خواستار پرهیز از درگیری مستقیم با مقاومت فلسطین بدلیل مشکلات و ضعف داخلی در مناطق اشغالی شده‌اند.