شهر خبر

رییس دانشگاه تهران:

استقرار ۲هزار شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

استقرار ۲هزار شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

رییس دانشگاه تهران با اشاره به یکی از برنامه های دانشگاه گفت: قرار است دوهزار شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر شوند.

به گزارش خبرنگار مهر دکتر مقیمی رئیس دانشگاه تهران در مراسم معارفه رئیس جدید پارک علم و فناوری این دانشگاه و رونمایی از یک محصول دانش بنیان گفت: با انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» نقشه راه دانشگاهیان ترسیم شده است.

وی افزود: در اصل با این شعار تکلیف ما دانشگاهیان روشن است از این رو کلیه عملکرد دانشگاهیان تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

مقیمی با بیان اینکه دغدغه اصلی و اولویت ما در دانشگاه تهران توجه به دانش بنیان‌ها و پارک علم و فناوری است، گفت: این دانشگاه به عنوان موتور محرک دانش بنیان‌ها به شمار می‌رود.

وی در خصوص برنامه پارک دانشگاه تهران گفت: یکی از برنامه‌های این پارک، استقرار ۲ هزار شرکت دانش بنیان است.

مقیمی اضافه کرد: این یک هدفگذاری آرمانی است زیرا کل شرکتهای دانش بنیان همه پارک‌های تابعه وزارت علوم هزارو هفتصد شرکت است.

رئیس دانشگاه تهران عنوان کرد: ما در زمینه‌هایی همچون نحوه استقرار، تأمین مالی و مشارکت دانشگاه در سرمایه گذاری از شرکتها حمایت می‌کنیم.

مقیمی با اشاره به ایجاد مرکز توانمند سازی پارک‌های کشور گفت: ما در صدد آمدیم که محلی را برای ایجاد توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان در شمال کشور نزدیک به یک منطقه اقتصادی طراحی کنیم.

وی گفت: با راه اندازی این مرکز دوره‌های یک هفته‌ای تا ۲ ماهه را برای شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌کنیم. این مرکز در زمینی به وسعت ۵۰۰ هکتار راه اندازی می‌شود.