شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حیوانات#جدید#نفت#صنعت نفت#نفت و گاز

دیدن حیوانات اهلی شده در ارتفاعات پرو، روایتی از یک جهانگرد

مملیکا؛ بلاگر و عاشق سفره، اون از سال ۹۲ ایرانگردی و جهانگردی می‌کنه. اهل تجربه‌های جدید و خاصه، ماجراجویی رو دوست داره و حدود ۹ ساله که به صورت گروهی، برنامه و سفر برگزار می‌کنه. مملیکا لیسانس مکانیک داره و هشت سال در صنعت نفت و گاز کار کرده و با وجود رویاهای بزرگی که در زمینه مهندسی و مهاجرت داشته مسیرش تغییر می‌کنه و از شغلش استعفا می‌ده و تا الان در چهار قاره به ۲۸ کشور سفر کرده. اون در سفری به کشور پرو از حیوانات منحصر به فرد منطقه می‌گه، با ما همراه باشید تا از طریق روایت مملیکا بیشتر از خانواده شترسانان در ارتفاعات پرو بدونیم.

دیدن حیوانات اهلی شده در ارتفاعات پرو، روایتی از یک جهانگرد

سلام نو - سرویس گردشگری: مملیکا از مشخصات ظاهری آلپاکا و لاما، این حیوانات مثال‌زدنی و بانمک می‌گه: "کشور پرو یک سری حیوانات خاص خودش رو داره که معروفترین اون‌ها لاما هست که من اشتباها به این آلپاکا گفتم بچه لاما چون خیلی شبیه هم هستن و البته لاماها معروف‌تر هست اسم‌شون، اما به هر حال جفتشون رابطه خیلی نزدیکی با هم دارن و حتی ظاهرا می‌تونن جفت‌گیری کنن با هم‍. آلپاکا کوچیکتره، پفکی‌تر و بانمک‌تر هم هست.  پشمشون هم خیلی خیلی نرمه، عین پنبه می‌مونه، همش دوس داری باهاشون بازی کنی، پشم این‌ها گرم هم هست و لباس‌هایی که ازشون ساخته می‌شه بسیار قیمتش بالا هست. هر دوی این‎‌ها اهلی شده از دو گونه وحشی خودشون به اسم‌های vicuña و guanaco هستن که در طبیعت مناطق حفاظت شده و پارک‌های ملی می‌شه دیدشون. ما در مسیرهای زمینی زیادی که در کشور پرو رفتیم و چون جاده از داخل اون مناطق رد می‌شد زیاد می‌دیدمشون."

دیدن حیوانات اهلی شده در ارتفاعات پرو، روایتی از یک جهانگرد

اون درباره محل زندگی و علت پرورش آلپاکا و لاما این‌طور می‌گه: "این‌ها خاص پرو و برخی کشورهای اطرافشون هستن و در ارتفاعات کوهستان آند زندگی‌می‌کنن، بین ۳۵۰۰ الی ۵۰۰۰ متر که ما آدم‌ها تو اون ارتفاع دچار سردرد یا کمبود نفس می‌شیم اگر زیاد عادت نداشته باشیم یا coca leave مصرف نکنیم. آلپاکاها پرورش داده می‌شن که از پشمشون بیشتر استفاده بشه. اون‌ها از هزاران سال پیش اهلی شدن. خانواده قدیم اون‌ها که Camelidae گفته می‌شن ظاهرادر حدود ۴۵ میلیون سال پیش در این قاره به وجود اومدن. لاماها که پسرعموهای اینا هستن می‌تونن مثلا ۴۰ کیلو بار رو تا ۴۰ کیلومتر بدون استراحت حمل کنن، ولی از آلپاکاها برای پشمشون استفاده می‌کنن. خلاصه مثل استفاده‌ای که در ایران از خر و گوسفند می‌شه، و همه جا هم پیدا می‌شه، این‌جا هم از اینا استفاده می‌شه و همه جا هستن و تو همه عکس‌های ارتفاعات پرو هم می‌بینیدشون."

دیدن حیوانات اهلی شده در ارتفاعات پرو، روایتی از یک جهانگرد