شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#جنگ جهانی

کلن آلمان، شهری بازمانده از جنگ جهانی

سارا؛ جهانگرد، ایرانگرد و بلاگر سفره و در زمینه سفرهاش تولید محتوا می‌کنه. اون حقوق بین‌الملل خونده و مشاوره حقوقی می‌ده، معلم زبان انگلیسیه و به بچه‌های دوست‌داشتنی دیرآموز درس می‌ده. سارا تا الان به ۲۷ کشور سفر کرده و در ایران هم بسیار گشت‌وگذار داشته. اون در یک اروپاگردی، به کشور آلمان می‌ره و از شهر زیبای کلن دیدن می‌کنه، با ما همراه باشید تا با توصیفات درخور توجه سارا بیشتر با این شهر دیدنی آشنا بشیم.

کلن آلمان، شهری بازمانده از جنگ جهانی

سلام نو - سرویس گردشگری: سارا از موقعیت جغرافیایی و معماری شهر کلن (Cologne)تعریف می‌کنه: "چهارمین شهر بزرگ و پر جمعیت آلمانه که ایرانی‌های زیادی هم اونجا ساکن هستن و کلا حدود ۲۰ درصد جمعیتش غیر آلمانی ان.این شهر در ایالت نوردراین-وستفالن در بخش غربی آلمان و حدود ۲۱ مایل(۳۴کیلومتری) شمال غربی بن و ۲۵ مایل(۴۰کیلومتری) جنوب شرقی دوسلدورف واقع شده که می‌تونین با برنامه‌ریزی هر سه شهر رو با هم ببینین. شهر کلن در آلمان به دلیل موقعیت جغرافیاییش و گذر رودخانه راین، از قدرتمندترین بنادر تجاری آلمان و اروپا محسوب می‌شه. با این که این شهر در طول جنگ جهانی دوم، آسیب‌های زیادی دیده اما با بازسازی و مرمت مجدد، تونسته تلفیقی از معماری جدید و کلاسیک رو در کنار هم ایجاد کنه. شهر کلن به خاطر ۱۲ کلیسای برجسته رمانسک، به ویژه کلیسای جامع کلن هم شهرت جهانی داره."

کلن آلمان، شهری بازمانده از جنگ جهانی

اون در ادامه از قدمت شهر کلن و وجه تسمیه شهر می‌گه و به بافت و رودخانه مشهور راین اشاره می‌کنه: "این شهر هم‌چنین یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آلمان محسوب می‌شه که با توجه به اسناد تاریخی در سال ۳۸ قبل از میلاد مسیح توسط رومی‌ها ساخته شده. اسم شهر کلن هم از اسم کولنیا کلائودیا آرا آگریپیننسیوم که امپراتریس وقت روم بوده گرفته شده. لوکیشن عکس‌های من هم بافت قدیمی شهر کلن و رودخانه راین هست. کلیسای پشت اون خونه رنگیا هم کلیسای بزرگ سنت مارتین هست که بین سال‌های ‏‏۱۱۵۰ و ۱۲۵۰ ساخته شده که هم‌چنان با گذشت سال‌ها یکی از نمادها و ساختمان‌های بلند ‏در شهر قدیمی کلنه که از اکثر نقاط شهر دیده می‌شه‏."

کلن آلمان، شهری بازمانده از جنگ جهانی