شهر خبر

چوپان دروغگو با سکه‌های تقلبی دستگیر شد

چوپان دروغگو با سکه‌های تقلبی دستگیر شد

همشهری آنلاین نوشت: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی خبر داد که با معرفی خود به‌عنوان چوپان، ۷۸ سکه تاریخی تقلبی را به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال فروخته و متواری شده بود.

سرهنگ حسین تُرکیان، با اعلام این خبر، اظهار کرد: در پی وصول پرونده کلاهبرداری در قالب چوپان دروغگو، کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: شاکی در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد که تعدادی عکس مربوط به سکه‌های طلای تاریخی بر روی گوشی من ارسال شد و وقتی که با فرد ارسال کننده تصاویر تماس گرفتم گفت من یک چوپان هستم و این سکه‌ها را در بیابان پیدا کردم و نهایتاً با مانورهای متقلبانه مرا اغفال کرد. این فرد ۷۸ عدد سکه را به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به من فروخت که پس از مراجعه به چند کارشناس متوجه تقلبی بودن آن‌ها شدم.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان افزود: با اطلاعات به دست آمده از شاکی و انجام یک سری اقدامات هوشمندانه و پلیسی سرانجام متهم که دارای ۱۰ فقره سابقه کیفری در زمینه خرید و فروش سکه‌های تقلبی است شناسایی و طی یک عملیات ضربتی حین کلاهبرداری از فردی دیگر دستگیر شد.

سرهنگ تُرکیان با بیان اینکه متهم برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شده است، گفت: در بررسی‌ها و استعلامات صورت گرفته مشخص شد فرد مذکور به این شیوه در استان‌های چهارمحال و بختیاری و تهران از شهروندان کلاهبرداری کرده که تحقیقات در این زمینه و شناسایی مال‌باختگان ادامه دارد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه خرید و فروش اشیای تاریخی و باستانی جرم است و برای مرتکبان آن‌ها مجازات تعیین شده، گفت: عده‌ای از افراد سودجو و فرصت‌طلب با در نظر گرفتن همین موضوع که خریداران به دلیل ترس از گرفتار شدن توسط قانون جرئت شکایت کردن ندارند از آنان کلاهبرداری کرده و به نیت شوم خود دست می‌یابند که در این خصوص به شهروندان توصیه می‌کنیم از وارد شدن در این‌گونه معاملات خودداری کرده و در صورت مواجهه با این‌گونه افراد مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.