شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زنجان#رئیسی

١٢٩ درصد از تعهدات ریالی سفر آیت‌الله رئیسی به زنجان محقق شد

١٢٩ درصد از تعهدات ریالی سفر آیت‌الله رئیسی به زنجان محقق شد

نشست پیگیری مصوبات سفر استانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به زنجان امروز دوشنبه به ریاست سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور در حالی برگزار شد که ١٢٩ درصد از تعهدات ریالی این استان در ١٤٠٠ محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، در این نشست که استاندار زنجان و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند، درباره کمبود آب، ایجاد تأسیسات فاضلاب استان از طریق بخش خصوصی، اعتبارات محور راه‌های حادثه‌خیز و مسائل مربوط به تاکستان و طرح منطقه آزاد زنجان و مسکن مهر و تخصیص‌ها به این استان بحث و گفت‌وگو و تصمیم‌گیری شد.

در سفر استانی رئیس جمهور برای دو سد خاکی غیر همگن «مراش» و «بلوبین» که می‌توانند در مجموع حدود 70 میلیون مترمکعب آب شرب و صنعتی شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان را تأمین کنند، ٤٥٠ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته شد که در صورت ابلاغ به‌موقع اعتبار یاد شده، تا ۲ سال آینده به مرحله آبگیری خواهند رسید. همچنین مقرر شد تا پایان بهار مشکل آبرسانی به ٢٠ روستای زنجان برطرف شود. 

در سفر استانی آیت‌الله رئیسی در ٢٧ آبان سال گذشته، اعتباری برای زنجان پیش‌بینی شده بود که ١٢٩ درصد و بیش از رقم تعهدات در ١٤٠٠ محقق شده است. 

به گفته مسئولان اجرایی دولت، زمان تحقق مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور، از یک تا سه سال پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/