شهر خبر

دستور رئیس هلال احمر برای واکسیناسیون حجاج ایرانی/عربستان هنوز نوع واکسن کرونا مورد تأییدش را اعلام نکرده است

دستور رئیس هلال احمر برای واکسیناسیون حجاج ایرانی/عربستان هنوز نوع واکسن کرونا مورد تأییدش را اعلام نکرده است

معاون بهداشت ، درمان و توانبخشی هلال‌احمر گفت: یکی از مواردی که وجود این است که عربستان هنوز نوع واکسن کرونا مد نظرش را برای حجاج اعزامی اعلام نکرده است

پیمان نامدار معاون بهداشت ، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا اظهار کرد: در حال حاضر توسط رئیس جمعیت هلال احمر دستور سریع واکسیناسیون حجاج امسال داده شده است.

وی با بیان اینکه یکی از معضلاتی که داشتیم این بود که تاهفته پیش مشخص نبود چند زائر ایرانی به حج اعزام می شوند و سهیمه عربستان به ایران همچنان مشخص نبود، افزود: با توجه به نامه نگاری ها و مذاکرات مشخص شد سهمیه 40 هزار نفری به ایران داده شده است.

نامدار ادامه داد: تزریق واکسن مننژیت حجاج کاملا به عهده ی جمعیت هلال احمر است که در همه ی به طور یکنواخت در معاونت های بهداشت- درمان هلال احمر در تمامی استان ها انجام می شود.

معاون بهداشت ، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر درباره واکسیناسیون کرونا حجاج ایرانی تصریح کرد: یکی از مواردی که وجود این است که عربستان هنوز نوع واکسن کرونا مد نظرش را برای حجاج اعزامی اعلام نکرده است ولی آنچه مسلم است این است که هلال احمر آمادگی دارد واکسن مننژیت و کرونا را تزریق کند.

نامدار گفت: اولین گروه اعزامی به عربستان از 16 خرداد خواهد بود و یک هفته تا 10 روز قبل از حضور زائران به خانه خدا واکسیناسیون انجام می شود.

انتهای پیام/