شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#وزارت#امور خارجه#وزارت امور خارجه

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به درگیری‌ها در مرزهای ایران و افغانستان/ خویشتن داری ایران باعث سوء برداشت مسئولان افغانستانی نشود/ حدود ۴۰ نفر از سفرا در لیست تغییر هستند

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به درگیری‌ها در مرزهای ایران و افغانستان/ خویشتن داری ایران باعث سوء برداشت مسئولان افغانستانی نشود/ حدود ۴۰ نفر از سفرا در لیست تغییر هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اتفاقات اخیر در مرز ایران و افغانستان گفت: مرزداران غیور ما در مرزهای ایران و افغانستان به جهت اوضاع داخلی افغانستان با خویشتن داری با این موضوع برخورد کرده اند ما اعلام آمادگی میکنیم که تعالیم جدید در خصوص رفتار حرفه ای را به آنها بدهیم امیدواریم این خویشتن داری باعث سوبرداشت طرف مقابل نشده باشد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری برنا، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود گفت: آنچه که ما امروز در جهان اسلام شاهد هستیم فلسطین است، افکار عمومی جهان اسلامی به رغم همه دسیسه های رژیم آپارتاید صهیونیستی موضوع اول خود میداند، تمامی ابعاد مختلف قضیه فلسطین نشان میدهد این موضوع اول جهان اسلام است. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به خبرنگار برنا در خصوص برنامه‌ وزارت امور خارجه درخصوص تغییر سفیران گفت:حدود ۴۰ نفر از سفرا در لیست تغییر هستند، جانشین‌ها مشخص شده‌اند و پروسه‌های اداری آنها در حال طی شدن است.

وی در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر در مرز ایران و افغانستان گفت: مرزداران غیور ما در مرزهای ایران و افغانستان به جهت اوضاع داخلی افغانستان با خویشتن داری با این موضوع برخورد کرده اند  ما اعلام آمادگی میکنیم که تعالیم جدید در خصوص رفتار حرفه ای را به آنها بدهیم امیدواریم این خویشتن داری باعث سوبرداشت طرف مقابل نشده باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه  با اشاره به گفتگوهای ایران و عربستان تصریح کرد: گفت و گوهای ایران و عربستان،  با تلاش دولت میزبان و تمهیدات دولت عمان برگزار شد  مذاکرات رو به جلو بود اگر این مذاکرات به سطح درجه یک سیاسی ارتقا پیدا کند میتوانیم شاهد پیشرفت در حوزه‌های مختلف گفتگو باشیم.

وی در ادامه گفت: مذاکرات و گفتگوها انچه مربوط به اتحادیه و چین و روسیه باشد تمام شده، البته هر دو طرف هم اقای امیرعبداللهیان و بورل معتقد بودند طولانی شدن این تنفس به نفع طرفین نیست

در حال تکمیل