شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هزار میلیارد تومان

نماینده مجلس در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد؛

خروج ۲۵ هزار میلیارد تومان دارایی از کشور برای پرونده‌های قمار

ابوترابی؛ عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با گسترش نیوز گفت: برآوردهای اولیه حکایت از این دارد که بیش از ۳ هزار میلیارد تومان کلاه‌برداری مالی انجام شده است. احتمالاً این رقم با بررسی گزارش‌های تکمیلی بیشتر نیز شود.

اقتصاد  خروج  ۲۵ هزار میلیارد تومان دارایی از کشور برای پرونده‌های قمار

در سال گذشته صحبت‌های زیادی درباره پرونده کینگ مانی شد اما ظاهراً عده‌ای علاقه‌مند به ضرر بودند و هیچ کدام از توصیه‌ها را نشنیدند. گسترش نیوز در سال گذشته بیش از ۶ خبر و گزارش در خصوص این پرونده عظیم کلاه‌برداری داشت. پرونده‌ای که سرانجام در روزهای پایانی فروردین ماه با بازداشت لیدرهای اصلی‌اش به مجامع قضایی کشور سپرده شد.

شاید سؤالی اصلی این باشد که کینگ مانی چیست؟ کینگ مانی در اصل ارز دیجیتال بود که برای انجام تراکنش‌ها در صنعت نتوورک مارکتینگ استفاده می‌شد. اطلاعات به دست آمده از کاربران این پروژه نشان می‌دهد که کینگ مانی با شبکه بازاریابی بادران در ارتباط بود و شرکت بادران به کاربران خود پیشنهاد سرمایه گزاری بر روی این رمز ارز را داده است. متخصصین ارز دیجیتال در همان روزهای ابتدایی با مشاهده وایت پیپر این رمز ارز اعلام کردند که کینگ مانی کلاه‌برداری است. همچنین آهسته آهسته شاهد بسته شدن کیف‌های پول سرمایه‌گذاران و دست‌کاری در دارایی افراد در این پروژه بودیم.

در کنار شبکه بادران نام فرد دیگری را شاهد هستیم که با برگزاری متینگ های گوناگون و سخنرانی‌های متعدد کاربر برای کینگ مانی جذب کرده بود. شهره موسوی از اعضای اصلی فدراسیون فوتبال است که مشغول به فعالیت در این پروژه بود و نهایتاً ۲۷ فروردین امسال همراه با فریدون قربانیان همسرش به واسطه پروژه کینگ مانی دستگیر شد.

کلاه‌برداری ۳ هزارمیلیاردی پروژه کینگ مانی

ابوالفضل ابوترابی؛ عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با گسترش نیوز گفت: پرونده کلاه‌برداری رمز ارز کینگ مانی جز پرونده‌های کثیر الشاکی به حساب می‌آید و چندین هزار شاکی دارد که به صورت حضوری و در دفاتر خدمات قضایی شکایت خود را ثبت کرده‌اند. برآوردهای اولیه حکایت از این دارد که بیش از ۳ هزار میلیارد تومان کلاه‌برداری مالی انجام شده است. احتمالاً این رقم با بررسی گزارش‌های تکمیلی بیشتر نیز شود.

ابوالفضل-ابوترابی

ابوترابی اضافه کرد: فعلاً در مرحله تحقیقات مقدماتی به سر می‌بریم و منتظر رأی دادگاه هستیم. اقدام افراد دستگیر شده شخصی بود و ارتباطی به فدراسیون فوتبال نداشت که مقامات این مجموعه ورود کنند.

خروج ۸ میلیارد ارز از کشور توسط قمار بازان

این نماینده مجلس در خصوص رد پای شرکت بازاریابی بادران در این پرونده پاسخ‌گو نبود و به این جمله اکتفا کرد: مردم باید خیلی مراقب باشند. تب و تاب رمز ارزها زیاد است و عده‌ای با اسم افراد فریبنده مثل سلبریتی ها شروع به کلاه‌برداری می‌کنند. در گذشته گلدکوئست و شرکت‌های هرمی بود که مردم به دنبال کسب سود یک شبه بودند؛ حالا هم با رمز ارزها دارایی مردم را نابود می‌کنند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: در پرونده شرکت‌های هرمی ۸ میلیارد تومان از کشور خارج شد. جوانان نخبه و تحصیل کرده، درس و کار را رها کردند و در حال حاضر هم مشابه شرکت‌های رمز ارزی اقدام مشابه شرکت‌های هرمی دارند.

وی افزود: تا زمانی که فضای مجازی رها باشد، این روند ادامه دارد. در بستر فعلی فضای مجازی هر روز داستانی داریم. سال گذشته پرونده‌های قماربازی بود، امسال پرونده‌های رمز ارزی را شاهد هستیم.

ابوترابی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته در پرونده‌های قمار ۲۵ هزار میلیارد تومان دارایی از کشور خارج شد. احتمالاً در سال‌های آینده با جرائم عجیب و قریب‌تر رو به رو شویم. انتظار داریم شورای عالی فضای مجازی اقدامات لازم را در چارچوب طرح صیانت انجام دهد و مرزهای فضای مجازی را مشخص کند. فضای مجازی نیازمند مرزبان است.