شهر خبر

نیکوکار گنبدی ۱۵۴ زندانی بدهکار را آزاد کرد

نیکوکار گنبدی ۱۵۴ زندانی بدهکار را آزاد کرد

محمد شهرکی نیکوکار گنبدی زمینه آزادی ۱۵۴ زندانی بدهکار و جرایم مالی غیرعمد را فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ محمد شهرکی نیکوکار گنبدی و رییس شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری این شهرستان به‌مناسبت ماه مبارک رمضان و ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) زمینه آزادی ۱۵۴ زندانی بدهکار و جرایم مالی غیرعمد را فراهم کرد. 

در آیین آزادی این تعداد زندانی که روز یکشنبه در نمازخانه دادگستری گنبدکاووس برگزار شد، امام جمعه این شهرستان گفت: این اقدامات خیرخواهانه که دین مبین اسلام نیز توصیه به انجام آن دارد، بسیار ارزشمند است و باید بیش از پیش در جامعه ترویج و نهادینه شود.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: اینکه انسان نیکوکار قبل از آنکه فرد خطاکار به زندان برود با جلب رضایت شاکیان از زندانی شدن او جلوگیری کند، اقدامی پسندیده‌ است که محمد شهرکی با پشتکار خود اقدام به صلح و سازش دعاوی و آزادی زندانیان می‌کند. 

وی بیان کرد: آزادی ۱۵۴ زندانی یه محکوم به زندان آمار بسیار بالایی است که یک فرد به تنهایی زمینه آزادی آنها را فراهم می‌کند و باید چنین فرهنگی را در بین سایر نیکوکاران نهادینه کرد.

رییس دادگستری گنبدکاووس هم در این مراسم که نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار وفرماندارویژه ، روسای ادارات و نهادها، ائمه جمعه، علمای شیعه و اهل سنت و اعضای شورای تامین حضور داشتند، گفت: اقدام به آزادی زندانیان توسط افراد نیکوکار و تلاش برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در راستای سند تحول قوه قضاییه است.

علی یزدانی افزود: ظرفیت زندان گنبدکاووس که شرق استان گلستان را پوشش می‌دهد، بسیار پایین و جمعیت فعلی زندانیان در این شهرستان چند برابر ظرفیت است.

وی اضافه کرد: آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد یا محکومان مالی که حکم جلب آنها توسط محاکم قضایی صادر شده با سایر زندانیانی که جرائم خاص مرتکب شدند، فرق دارد و این عده باید دوران محکومت خود را برای اصلاح بگذارند و از حقوق و تسهیلات قانونی پیش بینی شده مانند رای باز و اشتغال برخوردار نیستند.

محمد شهرکی رییس مجمع خیرین استان گلستان و رییس شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری گنبدکاووس با فراهم کردن زمینه آزادی ۱۵۴ زندانی امروز جمع زندانیان آزاد شده توسط خود از سال ۸۲ تاکنون را به عدد ۶ هزار و ۸۵۴ نفر افزایش داد ضمن اینکه در این مدت زمینه رهایی از قصاص محکوم به اعدام ۳۱ زندانی را با جلب رضایت اولیای دم فراهم کرده است.

انتهای پیام