شهر خبر

در سفر وزرای خارجه و دفاع آمریکا به اوکراین مطرح شد؛

واشنگتن بیش از ۷۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به کی یف ارسال می کند

واشنگتن بیش از ۷۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به کی یف ارسال می کند

وزرای خارجه و دفاع آمریکا در جریان سفر خود به اوکراین از تعهد واشنگتن برای ارائه بیش از ۷۰۰ میلیون دلار کمک های نظامی دیگر به کی یف خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه به کی یف پایتخت اوکراین سفری محرمانه کردند تا با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین دیدار کنند.

روزنامه نیویورک تایمز امروز دوشنبه اعلام کرد این سفر اولین سفر نمایندگان بلندپایه ایالات متحده به اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در پایان فوریه بوده است.

بلینکن و آستین در جریان سفر روز یکشنبه خود به اوکراین از بازگشت گام به گام دیپلمات‌های آمریکایی از این هفته به اوکراین خبر دادند.

نیویورک تایمز به نقل از یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد سفارت آمریکا در کی یف به زودی بازگشایی خواهد شد و انتظار می‌رود «بریجت برینک» سفیر فعلی آمریکا در اسلواکی، به عنوان سفیر در اوکراین معرفی شود.

بلینکن و آستین همچنین اعلام کردند که واشنگتن قصد دارد بیش از ۷۰۰ میلیون دلار کمک نظامی دیگر به کی یف ارائه کند.

همچنین نخست وزیر اوکراین از مذاکره با آمریکا درباره استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای تأمین مالی بازسازی اوکراین خبر داده است.

شبکه خبری اسکای نیوز در گزارشی در این رابطه اعلام کرد که بلینکن به ارائه ۳۲۲ میلیون دلار کمک نظامی متعهد شده است.

خبرنگاران و رسانه‌ها در این دیدار محرمانه حضور نداشته اند و برخی از جزئیات این سفر پس از بازگشت هیئت آمریکایی به لهستان رسانه‌ای شده است.