شهر خبر

کارشناسان امور امنیتی عراقی اعلام کردند؛

تشدید تحرکات داعش در عراق و ردپای آمریکا

تشدید تحرکات داعش در عراق و ردپای آمریکا

کارشناسان امور امنیتی عراقی با اشاره به تشدید تحرکات تکفیری ها در این کشور به ردپای واشنگتن در این زمینه پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، کاظم الحاج کارشناس امنیتی عراقی در سخنانی تاکید کرد تشدید فعالیت گروه تروریستی با حضور آمریکا و نقشه های سیاسی، اقتصادی و امنیتی برای منطقه و عراق مرتبط است.

وی با بیان این موضوع افزود: هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و حشد شعبی طبق شواهد قاطع همه با کمک لجستیکی و مالی آمریکایی ها انجام شده است.

وی افزود: تشدید فعالیت داعش در شرایط کنونی دلایل متعددی دارد که مهمترین آنها تلاش برای نشان دادن خود و ایجاد بی ثباتی از طریق حمله یا نفوذ به منطقه جرف النصر است. منطقه ای که وضعیت آن ثبات امنیتی استان های مرکزی و جنوبی مرتبط است.

الحاج خاطرنشان کرد: دلیل دیگر فراهم کردن توجیه و بهانه ای باری برخی نیروهای سیاسی است که خواستار ماندن نیروهای آمریکایی در عراق هستند.

علی الوائلی کارشناس امور امنیتی عراقی هم گفت: داعش آمریکایی در راستای استراتژی آمریکایی حرکت می کند.

وی افزود: عملیات تروریستی اخیر در دیالی در نتیجه حمایت لجستیکی آمریکا از عناصر داعش است. تروریستهای تکفیری در مناطق صعب العبور و نیز صحرای الانبار و نینوا و به ویژه نوار مرزی به سبب مساحت منطقه حضور دارند که تردد آنها به دور از چشم نیروهای عراقی را آسان می کند و علاوه بر آن به راحتی می توانند حمایت آمریکا را در این مناطق داشته باشند.

این در حالی است که ساعتی قبل، یک منبع امنیتی عراقی امروز یکشنبه از حمله تروریست‌های تکفیری داعش به یکی از مراکز امنیتی در استان الانبار خبر داد.

این منبع امنیتی عراقی گفت: شماری از عناصر داعش به یکی از مراکز امنیتی نیروهای پلیس در بزرگراه بین المللی در نزدیکی شهر الرطبه در غرب الانبار حمله کردند.

وی افزود که در این حمله دو تن از نیروهای پلیس عراق مجروح شدند.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی عراقی در الانبار از شهادت یکی از نیروهای حشد شعبی و زخمی شدن یک نفر دیگر از این نیروها خبر داد.

شهادت این نیروی حشد شعبی در جریان عملیات اراده پولادین و بر اثر انفجار بمب رخ داد.