شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیفون

تغییرات هیجان‌انگیز آیفون ۱۴ پرو فاش شد

تغییرات هیجان‌انگیز آیفون ۱۴ پرو فاش شد

تغییرات هیجان‌انگیز آیفون ۱۴ پرو فاش شد
مارک گورمن تغییرات مربوط به آیفون ۱۴ پرو را فاش کرده است.

به گزارش ثریا در آخرین خبرها، آقای گورمن از نشریه بلومبرگ، جدیدترین تغییرات آیفون ۱۴ پرو در مقایسه با آیفون ۱۳ را منتشر کرده است.

مارک گورمن، روزنامه‌نگار سرشناس نشریه بلومبرگ و تحلیلگر محصولات اپل، در وبسایت خبری iMore که همیشه اخبار به روز شرکت اپل را بازتاب می‌دهد، گزارش جدیدی منتشر کرده است. آقای گورمن پیش بینی می‌کند با وجود این که مشخصات آیفون ۱۳ که در ۲۰۲۱ عرضه شد، نسبت به نسل قبلی خود ارتقاء زیادی نداشته است، اما سری آیفون ۱۴ امسال ممکن است دارای تغییرات بسیار هیجان‌انگیزی باشد.

آقای گورمن بسیاری از پیش‌بینی‌هایی را که قبلاً شنیده‌ایم را تکرار می‌کند. از جمله گزارش داده که آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس نسبت به مدل‌های قبلی خود به‌روزرسانی‌های گسترده‌ای خواهند داشت و طراحی گوشی‌های جدید ظاهر کلی مشابه مدل‌های پیشین دارند.

گزارش‌هایی که می‌گوید مدل مینی ۵.۴ اینچی به نفع مدل ۶.۷ اینچی Max کنار گذاشته می‌شود به تأیید این روزنامه نگار سرشناش رسیده است. او همچنین شایعاتی را تایید می‌کند که می‌گویند آیفون ۱۴ دارای نمایشگر ۶.۱ اینچی است. یکی از شایعات دیگری که مورد تأیید وی قرار گرفته است، استفاده آیفون ۱۴ مکس از پردازنده A15 Bionic می‌باشد. شاید به نظر برسد استفاده از تراشه سال گذشته در این گوشی خبر ناگواری باشد، اما توجه داشته باشید که این تراشه برتری آشکاری نسبت به تراشه‌های تلفن‌های اندرویدی دارد.

با این حال گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو با نمایشگر ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی از تراشه جدید A16 استفاده می‌کنند. طبق گزارش‌های معتبر این تراشه جدید بر اساس فرآیند ۴ نانومتری کار می‌کند و در سطح پیشرفته تر، سریع‌تر و کارآمدتری نسبت به مدل‌های قبلی است.

از دیگر شایعات بسیار داغ مسئله استفاده از دو سوراخ پانچ، یکی به شکل بیضی و یکی به شکل دایره، در مدل‌های پروی آیفون ۱۴ است. گوشی‌های مدل پرو به احتمال زیاد برش قطره‌ای سنتی را کنار می‌گذارند. آن‌ها دارای یک سوارخ پانچ بیضی شکل برای قرار دادن سیستم بیومتریک Face ID و یک سوراخ پانچ دایره‌ای برای دوربین سلفی پنل جلو هستند. در نقطه مقابل مدل‌های معمولی همچنان از بریدگی قطره‌ای ناچ استفاده می‌کنند.

آقای گورمن همچنین شایعاتی که می‌گویند آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس یک سنسور اصلی جدید ۴۸ مگاپیکسلی خواهند داشت را تأیید می‌کند. ظاهراً به همین دلیل است که برآمدگی دوربین این مدل‌ها بزرگ‌تر شده است. گفته می‌شود که سنسور ۴۸ مگاپیکسلی زاویه باز بزرگتری نسبت به گذشته دارد. همچنین اندازه لنز نیز حدود ۵ تا ۱۰ درصد افزایش یافته است.

در یک اظهار نظر جالب گفته شده است که تمام مدل‌های سری آیفون ۱۴ احتمالا اتصال ماهواره‌ای را ارائه خواهند داد. این اتصال به گوشی‌ها امکان می‌دهد پیام‌ها و هشدار‌های SOS را از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای ارسال کنند. طبق گزارش قبلی، همه مدل‌ها یک دوربین جلوی جدید خواهند داشت که پیش بینی می‌شود تصاویر واضح‌تر و روشن‌تری تولید می‌کند.

در پایان باید اضافه کنیم که شرکت اپل ممکن است چند رنگ جدید از جمله رنگ بنفش را به مجموعه رنگ‌های قبلی آیفون اضافه کند. این رنگ جدید بسته به میزان نور تغییر می‌کند. همان طور که بار‌ها گفته شده سری آیفون ۱۴ احتمالا در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد.

منبع: فرارو