شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#واحد مسکونی#شهردار تهران

شهردار تهران: بهشت زهرا بعد از ۵۰ سال ۲۴ ساعته شد/ ۶ هزار واحد مسکونی در خرداد ماه کلنگ زنی می‌شود/ تهران از نظر بهداشتی فقیر است/ ۹۸ درصد ون‌های تهران فرسوده است

شهردار تهران صبح امروز با حضور در شصتمین جلسه شورا به ارائه گزارش پیرامون موضوعات مرتبط با مدیریت شهری پرداخت.

خبرگزاری میزان - علیرضا زاکانی در صحن شورای شهر تهران ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع) گفت: امسال طی تصمیمی که گرفته شد برای اولین بار طی ۵۰ سالی که از تاسیس بهشت زهرا (س) می‌گذرد، بنا شد در ماه مبارک رمضان بهشت زهرا (س) ۲۴ ساعته باشد و در قطعات مربوط به ۳۰ هزار شهید گرانقدر، ۲۴ ساعته ارائه خدمت می‌شود و این مسأله سبب شد که در ایام لیالی قدر عنایت ویژه‌ای نسبت به بهشت زهرا (س) رقم بخورد و شب ۲۱ ماه مبارک رمضان یک شب تاریخی در این فضا بود؛ این حکایت از این دارد که مسئولیت‌های ما سنگین است و باید ناظر به ظرفیت‌های شهر دقت لازم را داشته باشیم.

شهردار تهران افزود: با بنیاد مسکن تفاهم کردیم که ۱۰ هزار واحد مسکونی را بسازد؛ در بافت‌های فرسوده ۴ هزار واحد کلنگ زنی شد و ۶ هزار واحد نیز خرداد ماه کلنگ زنی می‌شود، همچنین سطح اول تفاهم با بنیاد مستضعفان ناظر به املاکی است که مورد تعارض و نظر طرفین است و باید مسائل و معضلاتی که از قبل باقی مانده را حل و فصل کنیم و سطح دوم تفاهم ناظر به بهره مندی از ظرفیت‌ها برای ساخت و ساز و توسعه شهر تهران است.

به گزارش پایگاه شهر، شهردار تهران ضمن اشاره به پیگیری تفاهم نامه‌ای با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: شهر تهران از بعد بهداشتی، فقیر است. میزان خدمات بهداشتی که به شهروندان ارائه می‌شود قابل پذیرش نیست، اما از بعد درمانی بسیار غنی و توانمند بشمار می‌رود و محل ارجاع بیماران سایر شهر‌های کشور است. بر همین اساس جلساتی با معاون بهداشت وزیر، برگزار و کمیته قرارگاه سلامت با حضور روسای دانشگاه‌ها تشکیل شد تا اقدامی مشترک با شهرداری تهران انجام شود. این تفاهم نامه در راستای تقویت بعد بهداشتی شهر تهران و کاهش ابتلای بیماری شهروندان در پایتخت است.

وی به حوزه حمل و نقل، اتوبوس و مترو اشاره کرد و گفت: در این حوزه سیستم خدمات رسانی عمومی فرسوده است، سالیان سال است که اتوبوس جدیدی به شهر اضافه نشده که نیاز جامعه را تامین کند، ۶ هزار ون داریم که ۹۸ درصد آن فرسوده است. ۷۲ هزار تاکسی داریم که بالای ۵۰ درصد فرسوده هستند.

شهردار تهران بیان کرد: در بخش مترو هم بار‌ها اعلام کرده ام، متاسفانه پس از دوره مدیریت قبلی به انبار اقلام مراجعه شد و عدد صفر جایگزین شده بود؛ تلاش کردیم این نکات نادرست با کم مسئولیتی رقم زده نشود و به جامعه منتقل نشود و بنا نداریم وارد این موضوعات شویم، اما در این خصوص خرید ۸۰۰ میلیارد اقلام را تصویب کردیم که بانک شهر در این خصوص مکلف شده و سرفصل‌های آن هم فراهم شده، اما زمان بر است و حداقل دو ماه زمان نیاز دارد.

انتهای پیام/