شهر خبر

با یادآوری شرایط لازم برای عضویت؛

اتریش با پیوستن کامل اوکراین به اتحادیه اروپا مخالفت کرد

اتریش با پیوستن کامل اوکراین به اتحادیه اروپا مخالفت کرد

رسانه های اتریش به نقل از وزیر خارجه این کشور خبر دادند که اوکراین و اتحادیه اروپا باید به دنبال توسعه مدل جدید از همکاری باشند که به معنای عضویت کامل کی یف در این اتحادیه نباشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش با پیوستن کامل اوکراین به اتحادیه اروپا مخالفت کرد.

روزنامه اتریشی «هویته» (Heute) به نقل از شالنبرگ نوشت که کی یف و بروکسل باید راهی را برای ایجاد روابطی بیابند که به معنای عضویت کامل اوکراین در اتحادیه اروپا نباشد.

وزیر خارجه اتریش ضمن درخواست انعطاف بیشتر، همچنین افزوده است: علاوه بر عضویت کامل و توافقنامه ارتباط و الحاق به منطقه اقتصادی اروپا، توسعه مدل جدیدی از همکاری ضروری است.

وی در همین رابطه از کشورهای بالکان غربی یاد کرد که راهی طولانی را جهت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا طی کرده بودند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در ۲۸ فوریه (۹ اسفند ۱۴۰۰) درخواست پیوستن کشورش به اتحادیه اروپا را امضا کرد. روز بعد، پارلمان اروپا از قطعنامه‌ای حمایت کرد که به آن وضعیت یک کشور نامزد اعطا می‌کرد. در ماه آوریل، «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، پرسشنامه‌ای به رهبر اوکراین برای آغاز مذاکرات در مورد الحاق به این اتحادیه ارائه داد. زلنسکی پیشتر بخش اول پاسخ‌ها را به بروکسل ارسال کرده بود.