شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#جدید#سال جدید#تعداد

۲ برابر شدن شرکت‌های دانش بنیان در سال جدید

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به شرایط مساعد برای ایجاد و رشد تعداد شرکت‌های دانش بنیان در سراسر کشور، گفت: تعداد این شرکت‌ها با توجه به تصویب قانون خوب جهش تولید دانش بنیان قطعا در سال ۱۴۰۱ رشد خواهد داشت و پیش بینی می‌‎شود به ۱۴ هزار شرکت برسد.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام خانه ملت، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان، گفت: این قانون شرایط را به نحوی فراهم خواهد کرد که در راستای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب امسال شرکت‌های دانش بنیان دو برابر رشد می‌کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این قانون شامل ۲۰ ماده بوده و شرایطی برای جهش شرکت‌های دانش بنیان فراهم می‌کند، افزود: البته قانون مادر در سال ۱۳۸۹ به تصویب می‌رسد، ولی این قانون حتما نیاز به اصلاح و بروز رسانی داشت و به همین جهت قانون جدید، تمامی موانع اعم از بیمه، بورس و قضائی رفع می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تعداد این شرکت‌ها از ۷ هزار به ۱۴ هزار شرکت افزایش می‌یابد و این ظرفیت در قانون جهش تولید دانش بنیان وجود دارد.

منادی سفیدان با بیان اینکه یکی از مراکزی که می‌تواند رشد ۸ درصدی در اقتصاد را محقق کند، همین مراکز دانش بنیان است، افزود: این شعاری بود که رئیس جمهور مطرح کرد و دولت باید با تکیه بر دانش بنیان‌‎ها به این سمت حرکت کند. امروز ما نیازمند رفع نیاز‌های مختلف مردم در حوزه‌های مختلف هستیم و باید از ایده‌های فناورانه و جدید حمایت کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: مجلس حمایت خود را از شرکت‌های دانش بنیان با تصویب این قانون مهم نشان داد و امروز دولت نیز باید با اجرای درست و دقیق این قانون به سمت تحقق شعار سال حرکت کند. 

 
 
انتهای پیام/