شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین

زلنسکی: اوکراین برای شکستن محاصره ماریوپل آمادگی ندارد

زلنسکی: اوکراین برای شکستن محاصره ماریوپل آمادگی ندارد

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین اعلام کرد که کشورش برای شکستن محاصره ماریوپل از آمادگی کافی و لازم برخوردار نیست.

به گزارش مشرق از الجزیره، زلنسکی رییس جمهور اوکراین در کنفرانس خبری گفت که اگر کی یف قصد داشت جنگ را از طریق دیپلماسی حل کند، دیدار او با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای گفت‌وگو ضروری بود.

با ادامه پیشروی نیروهای روسیه و محاصره شهر ماریوپل، جوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی در بیانیه‌ای خواستار ایجاد فوری کریدورهای بشردوستانه در ماریوپل برای خروج غیرنظامیان از این شهر شد.

بورل در ادامه افزود: دسترسی آزاد و امن برای فعالان کمک‌های بشردوستانه باید مطابق با اصول اولیه حقوق بشر و قوانین بشردوستانه بین‌المللی تضمین شود.

بورل ضمن قدردانی از تلاش‌های اوکراین برای یافتن یک راه حل دیپلماتیک جهت خروج غیرنظامیان از ماریوپل مدعی شد که روسیه چنین اقدامات مشابهی را انجام نمی‌دهد.

در ادامه درگیری میان نیروی های روسیه و اوکراین در ماریوپل، ولادیمیر پوتین اعلام کرد که اوکراین به سربازانش فرصت تسلیم شدن و نجات جانشان در ماریوپل را نمی‌دهد.

رئیس جمهور روسیه در یک تماس تلفنی با شارل میشل رئیس شورای اروپا گفت: تمام سربازان نیروهای مسلح اوکراین، شبه نظامیان گردان‌های ملی و مزدوران خارجی که سلاحشان را زمین بگذارند در امان خواهند بود ، زخمی ها تحت درمان مطابق با قوانین بین المللی قرار گرفته و مراقبت‌های پزشکی با کیفیت به آن‌ها ارائه می‌شود.

منبع: ایرنا