شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#امارات#نتایج

گزارش اختصاصی مشرق /

جزئیات جلسات برخی احزاب عراقی با صهیونیست‌ها در امارات‌/ آیا هدف ائتلاف سه گانه از تشکیل دولت، تجزیه عراق به سه اقلیم است؟ + نقشه

1642117502297-780x358.jpeg

اتحاد بیشتر میان ائتلاف سه گانه و تشکیل گروه نظامی موسوم به شبح های صحرا فقط بخشی از نتایج جلسات برخی شخصیت های عراقی با اعضای موساد در امارات است که در راستای رسیدن صهیونیست ها به آرزوی دیرینه است.

سرویس جهان مشرق؛ در حالی که جریان مقتدی صدر (یکی از بزرگترین گروه های شیعی) به تشکیل دولت با ائتلاف تقدم (بزرگترین ائتلاف اهل سنت) و حزب دموکرات کردستان (جماعت بارزانی) اصرار دارد و به سایر جریان های سیاسی فرصت ۴۰ روزه برای تشکیل دولت داده اما در مقابل گروه «چارچوب هماهنگی شیعی» اعلام کرده برای شکل گیری دولت فقط بر توافق با جریان مقتدی فکر می کند و تاکید کرده روند سیاسی را اصلاح می کند و خود روند سیاسی نیست و از سویی دیگر تصریح کرده شیعیان اکثریت را برای تشکیل دولت دارند و از ایجاد فراکسیون بزرگتر شیعی همراه با جریان مقتدی دست نمی کشد و در این شرایط دولت تشکیل می شود.

در شرایطی که چارچوب هماهنگی شیعی به همراه احزاب و نمایندگان مستقل عراقی برای ائتلاف و تشکیل دولت با مقتدی همچنان در تلاش هستند اما این جریان تاکنون پاسخ مثبتی نداده و به نظر می رسد ریشه این اختلافات و اتحاد میان ائتلاف سه گانه «مقتدی - حلبوسی - بارزانی» را باید در جایی دیگر جست وجو کرد.

براساس برخی از گزارش های جدید به دست آمده در ماه های اخیر چند جلسه سری میان برخی از شخصیت های سیاسی ائتلاف سه گانه از جمله ائتلاف تقدم و جماعت بارزانی با نیروهای سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در کشور امارات تشکیل شده است.

خبرها حاکیست، هدف اصلی این جلسات متحد کردن بیشتر اعضای ائتلاف سه گانه بوده تا سایر جریان های سیاسی به ویژه ائتلاف دولت قانون (نوری المالکی) و ائتلاف فتح (هادی العامری) و گروه های مقاومت عراقی (از جمله شیخ قیس خزعلی) و... به حاشیه بروند.

باید توجه داشت بعد از این جلسات بود که برخی از رسانه های یک جریان خاص تلاش کردند ائتلاف با حلبوسی و دادن امتیاز ریاست پارلمان به وی را با هدف کم کردن نفوذ ایران عنوان کنند و با این حربه تلاش کردند افکار مردم عراق را به کم رنگ شدن حضور تهران مشغول کنند و اذهان آنان را از سوابق (فرمواش نشدنی) جریان حلبوسی دور کنند. (این تلاش ها در حالی صورت می گیرد که ایران به طور رسمی و با ارسال پیام های مشخص اعلام و تاکید کرده هیچ دخالتی در تشکیل دولت عراق ندارند و انتخاب نهایی بر عهده احزاب و مردم این کشور است)

گفته شده یکی دیگر از دستور کارهای جلسات سری در امارات این بوده که همزمان عملیات های خودزنی و خرابکارانه در مناطق مشخص و علیه برخی شخصیت ها انجام شود و این حملات را به نیروهای سازمان بسیج مردمی نسبت دهند و در ادامه هم رسانه های ائتلاف هجمه سنگینی را علیه حشد الشعبی و ایران آغاز کنند.

زمان زیادی از برگزاری این جلسات سری نگذشته بود که حملات مشکوکی علیه مقرهای ائتلاف «التقدم» به رهبری «محمد الحلبوسی» و حزب «عزم» به رهبری «خمیس خنجر» در بغداد صورت گرفت که با تظاهرات و اعتراض طرفداران این دو جریان همراه شد.

جزئیات جلسات برخی احزاب عراقی با صهیونیست‌ها در امارات‌/ آیا هدف ائتلاف سه گانه از تشکیل دولت، تجزیه عراق به سه اقلیم است؟ + نقشه

بعد از این اتفافات مشکوک بود که تحرکات جدید ائتلاف التقدم و حزب عزم آغاز شد و براساس اطلاعات به دست آمده سران این دو  جریان به بهانه ناامن شدن مقرهایشان در بغداد تلاش کردند بخشی از نیروهای زبده و آموزش دیده خود را از استان الانبار به پایتخت انتقال دهند.

این دو جریان درصدد برآمدند گروه موسوم به «شبح های صحراء» را با هدف حمایت از مقرهای احزاب اهل سنت در بغداد مستقر کنند که به گفته برخی منابع میدانی این نیروها از طریق اماراتی ها به انواع اسلحه سبک و نیمه سنگین آمریکایی مجهز هستند.

خبرها حاکیست در این مقطع زمانی شماری از اعضای گروه موسوم به «شبح های صحراء» در سکوت کامل خبری در بخش الکرخ (حومه غربی بغداد، غرب رود دجله) مستقر و برخی منابع اعلام کردند این گروه در مسیر رسیدن به حومه پایتخت در منطقه «ابوغریب» با استقبال برخی افراد روبه رو شدند.

این اتفاقات در حالی روی داده که اطلاعات تازه به دست آمده نشان می دهد شماری از نیروهای موسوم به «شبح های صحراء» پیشتر مخفیانه به پایتخت آمده بودند و در لباس مبدل حمله علیه دو حزب اهل سنت را انجام دادند تا در ادامه شرایط مهیا شود و به صورت علنی و به بهانه حمایت از مقرهای احزاب سنی اعلام موجودیت کنند.

به گفته برخی منابع، مسئولیت حمایت مالی و نظامی از گروه موسوم به شبح های صحراء (به مانند گروه شبه نظامی العملاقه در یمن) با اماراتی ها است و به نظر می رسد در آینده باز هم در مناطق غربی عراق تقویت و توسط محمد الحلبوسی رهبری شود.

جزئیات جلسات برخی احزاب عراقی با صهیونیست‌ها در امارات‌/ آیا هدف ائتلاف سه گانه از تشکیل دولت، تجزیه عراق به سه اقلیم است؟ + نقشه


روند تحولات نشان می دهد حلبوسی و برخی دیگر از رهبران جریان های سیاسی عراق با حمایت اماراتی ها، صهیونیست ها و آمریکایی ها در تلاش هستند در گام نخست به بهانه حمایت از دفاتر احزاب راه را برای ورود شماری از گروه موسوم به شبح های صحراء به پایتخت باز کنند که البته هدف اولیه است و در ادامه هم آرام آرام هدف اصلی یعنی تسلط بر مناطق غربی عراق را محقق کنند و فضا را برای تشکیل اقلیم جدید (مانند اقلیم کردستان) آماده کنند.

به گزارش مشرق، ائتلاف غربی - عربی - عربی در سال های گذشته به شیوه های مختلف برای تجزیه عراق به سه اقلیم کردی - سنی - شیعی تلاش کرده و حالا با این سناریوی جدید (سازماندهی ائتلاف سه گانه برای تشکیل دولت و ایجاد گروه نظامی شبح های صحراء) به میدان آمده و هدف نهایی از تشکیل اقلیم جدید در غرب عراق ارتباط و پیمان مستحکم با رژیم صهیونیستی است.