شهر خبر

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد؛

واکنش سوریه به اظهارنظر مقامات ترکیه درباره همکاری دمشق-آنکارا

واکنش  سوریه به اظهارنظر مقامات ترکیه درباره همکاری دمشق-آنکارا

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: هیچ تماسی با نظام ترکیه آنگونه که برخی مسئولان آن ادعا می کنند وجود ندارد و اصولا نمی تواند که همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم با نظام ترکیه وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، وز ارت خارجه سوریه تاکید کرد: هیچ تماسی با نظام ترکیه آنگونه که برخی مسئولان آن ادعا می کنند وجود ندارد و اصولا نمی تواند که همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم با نظام ترکیه که حامی ترریسم و آموزش دهنده و اشاعه دهنده آن در منطقه و دنیاست، وجود داشته باشد.

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه به سانا گفت: همزمان با حملات وحشیانه نیروهای نظام رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به شهروندان سوری در شمال سوریه با همکاری گروه‌های تروریستی وابسته به آن، این نظام طبق معمول سعی در انتشار اخبار ساختگی دارد و این بار مدعی است که تماس‌هایی در سطوح مختلف بین دولت سوریه و افرادی از نظام ترکیه یک بار در سطح امنیتی و یک بار در سطح سیاسی وجود داشته است.

این منبع افزود: تازه‌ترین این دروغ‌ها همان چیزی است که وزیر خارجه ترکیه درباره امکان همکاری با سوریه در مبارزه با تروریسم گفت و اگر این نشان دهنده چیزی باشد، نشان دهنده واقع گرا نبودن نظام ترکیه است. آفت دروغ دیگر به اردوغان محدود نمی‌شود، بلکه این آلودگی به سایر مقامات رژیم او سرایت کرده است.

منبع مذکور تاکید کرد که سوریه تمامی این اظهارات و اخبار را از اساس تکذیب می‌کند و آن را نوعی هذیان سیاسی از سوی این رژیم می‌داند.

منبع مذکور با اشاره به اینکه سوریه هرگونه همکاری با هر طرفی اگر وجود داشته باشد را به شکل شفاف اعلام خواهد کرد، افزود: دمشق نمی‌تواند در مبارزه با تروریسم با رژیم تروریستی که از تروریسم حمایت می‌کند، آن را آموزش می‌دهد و در منطقه و جهان گسترش می‌دهد، همکاری کند.