شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#رئیس‌جمهور#جنگ جهانی#تحریم#پوتین

تحولات روز پنجاه و نهم جنگ اوکراین.

پوتین برای دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین بازهم شرط گذاشت/ دو گزینه آمریکایی‌ها در جنگ: یا تحریم یا جنگ جهانی سوم! / زلنسکی لیست سلاح‌های موردعلاقه‌اش را منتشر کرد+ نقشه و تصاویر

1

رمضان قدیروف، رئیس چچن در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: گروهی از داوطلبان از مناطق مختلف روسیه، متشکل از صدها نفر، به منطقه جنگی - به دونباس و اوکراین اعزام شده‌اند

سرویس جهان مشرق- نزدیک به دو ماه پس از آغاز مناقشه میان روسیه و اوکراین جنگ در جبهه شرق در نقطه اوج خود قرارگرفته است. هرقدر که عملیات روس‌ها در خاک اوکراین شدت می‌گیرد، بسته‌های حمایتی ناتو نیز برای مقابله با آن افزایش می‌یابد. دولت آمریکا اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی مضاعف به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار برای اوکراین اختصاص خواهد داد.

درحالی‌که آمریکایی‌ها آماده ارسال تسلیحات بیشتر برای شعله‌ور کردن جنگ در شرق اروپا هستند؛ جو بایدن در موضع‌گیری عجیبی گفت که جایگزین تحریم روسیه، جنگ جهانی سوم است! جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای با براین تیلر کوهن که ویدیوی آن در صفحه یوتیوب او منتشر شد، گفت: «شما دو گزینه دارید؛ اینکه جنگ جهانی سوم را شروع کنید و به جنگ فیزیکی با روسیه بروید، یا راه دوم، اینکه مطمئن شوید کشوری که برخلاف قوانین بین‌المللی عمل می‌کند، درنهایت بهای انجام این کار را می‌پردازد.» رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که هیچ‌کدام از تحریم‌ها فوری نیست. بایدن گفت: «اما من گمان می‌کنم که این تحریم‌ها، گسترده‌ترین تحریم‌های تاریخ، تحریم‌های اقتصادی و تحریم‌های سیاسی هستند» رئیس دموکرات کاخ سفید همچنین تأکید کرد: «روسیه بابت این کار در کوتاه‌مدت و بلندمدت و به‌ویژه در بلندمدت هزینه جدی پرداخت خواهد کرد.» هم‌زمان با تهدیدات جدید از سوی واشنگتن؛ اولاف شولتس صدراعظم آلمان اعلام کرد که ناتو نباید به گزینه متخاصم در اوکراین تبدیل شود. به نظر می‌رسد که موضع تعدیلی آلمانی‌ها به دلیل وابستگی شدید این کشور به گاز روسیه بیان‌شده است.

پوتین برای دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین بازهم شرط گذاشت/ دو گزینه آمریکایی‌ها در جنگ: یا تحریم یا جنگ جهانی سوم! / زلنسکی لیست سلاح‌های موردعلاقه‌اش را منتشر کرد+ نقشه و تصاویر

تعاملات دیپلماتیک روسیه در حاشیه جنگ

هم‌زمان با تنش سازی آمریکا در جنگ اوکراین؛ مسکو سطح تعاملات دیپلماتیک خود را باوجود پیروزی‌های جدید بالابرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین شب گذشته اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز سه‌شنبه، ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت‌ماه) آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد که برای دیدار با سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به مسکو می‌کند را پذیرا خواهد شد. دفتر دبیر کل سازمان ملل متحد نیز صبح امروز، شنبه، تأیید کرده که گوترش روز دوشنبه، ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت ماه) به مسکو سفر خواهد کرد. وی در پایتخت روسیه با پوتین و لاوروف دیدار خواهد کرد. این دفتر همچنین یادآور شد که آنتونیو گوترش در تاریخ ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت ماه) به پایتخت اوکراین سفر خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: دبیر کل هفته آینده به اوکراین سفرکرده و با دیمیتری کوله‌با وزیر امور خارجه گفتگو خواهد کرد و در همان روز با رئیس‌جمهور ولادیمیر زلنسکی دیدار می‌کند. آنتونویو گوترش در کی‌یف همچنین با کارکنان این سازمان که در اوکراین کار می‌کنند نشستی خواهد داست تا موضوع «گسترش کمک‌های بشردوستانه به مردم» این کشور را بررسی کند.

پوتین برای دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین بازهم شرط گذاشت/ دو گزینه آمریکایی‌ها در جنگ: یا تحریم یا جنگ جهانی سوم! / زلنسکی لیست سلاح‌های موردعلاقه‌اش را منتشر کرد+ نقشه و تصاویر

** ادامه مذاکرات بین هیئت‌های روسیه و اوکراین در روز جمعه

ولادیمیر مدینسکی، مشاور رئیس‌جمهوری روسیه، برگزاری چندین دور گفتگوی طولانی بین هیئت‌های نمایندگی روسی و اوکراینی در روز جمعه، ۲۲ آوریل (دوم اردیبهشت‌ماه) را تأیید کرد. این سیاستمدار در واکنش به گزارش خبرگزاری تاس به نقل از یک منبع خبری در گروه مذاکره‌کننده روسی در خصوص انجام این مذاکرات، گفت: «این مسئله را تأیید می‌کنم».

پوتین شرط تماس مستقیم خود با زلنسکی را بیان کرد

کاخ کرملین اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شب گذشته، جمعه، گفتگوی تلفنی طولانی با شارل میشل، رئیس شورای اروپا انجام داد که در جریان آن روند اوضاع پیرامون اوکراین به‌تفصیل موردبحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

طبق این اطلاعات، پوتین در این مذاکرات، احتمال تماس مستقیم خود با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین را به نتایج ملموس مذاکرات جاری بین هیئت‌های نمایندگی دو کشور مرتبط دانست. رئیس‌جمهوری روسیه درعین‌حال تأکید کرد که کی‌یف در جریان مذاکرات ناهماهنگی و عدم تمایل به جستجوی راه‌حل‌های منطقی و قابل‌قبول برای هر دو طرف را نشان داده است.

پوتین و میشل همچنین درباره وضعیت اوکراین به‌تفصیل گفتگو کردند. رئیس‌جمهور روسیه به‌ویژه روند اقدامات مستمر برای حفاظت از غیرنظامیان، گشایش روزانه کریدورهای بشردوستانه و اعلام رژیم سکوت برای تخلیه امن مردم از منطقه جنگی را به اطلاع طرف اروپایی رساند.

زلنسکی آغاز دریافت تسلیحات مورد انتظارش از سوی شرکا را اعلام کرد

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین صبح امروز، شنبه در پیامی ویدئویی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که این کشور شروع به دریافت تسلیحاتی از شرکای غربی کرده که مدت‌هاست درخواست آن را کرده و منتظر آن‌ها بود. بااین‌حال، وی مشخص نکرد که صحبت بر سر چه نوع تسلیحاتی است. زلنسکی گفت: «من از همه شرکایمان که بالاخره صدای ما را شنیدند سپاسگزارم. آن‌ها اکنون دقیقاً همان چیزی را که ما خواسته‌ایم به ما می‌دهند.»

پوتین برای دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین بازهم شرط گذاشت/ دو گزینه آمریکایی‌ها در جنگ: یا تحریم یا جنگ جهانی سوم! / زلنسکی لیست سلاح‌های موردعلاقه‌اش را منتشر کرد+ نقشه و تصاویر

اعزام گروهی از داوطلبان روسی برای شرکت در عملیات ویژه به دونباس و اوکراین

رمضان قدیروف، رئیس  چچن صبح امروز، شنبه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: «گروهی از داوطلبان از مناطق مختلف روسیه، متشکل از صدها نفر، به منطقه جنگی - به دونباس و اوکراین اعزام شده‌اند تا در عملیات ویژه روسیه برای محافظت از مردم منطقه دونتسک و لوهانسک شرکت کنند.»به گفته قدیروف، این داوطلبان یک دوره آموزشی کامل را پشت سر گذاشتند و بزودی در منطقه  استقرار خواهند یافت.