شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال ۲۰۲۴

برنامه تسلا برای تولید انبوه رباتاکسی تا سال ۲۰۲۴

برنامه تسلا برای تولید انبوه رباتاکسی تا سال ۲۰۲۴

برنامه تسلا برای تولید انبوه رباتاکسی تا سال ۲۰۲۴
به گفته ماسک، رباتاکسی می‌تواند محصول قدرتمندی باشد، جایی که تسلا آرزوی رسیدن به تولید انبوه آن را در سال ۲۰۲۴ دارد.

به گزارش ثریا ایلان ماسک، در جریان درآمد سه ماهه اول تسلا در سال ۲۰۲۲ گفت: تسلا قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ یک روباتاکسی اختصاصی بدون فرمان یا پدال را به بازار عرضه کند. به گفته وی ایده  سرویس روباتاکسی برای توسعه، آزمایش، تأیید، تولید در حجم و راه‌اندازی تجاری که قوانین نظارتی را در هر ایالت رعایت کند، تنها دو سال زمان نیاز دارد.

در کالیفرنیا، بزرگ‌ترین بازار تسلا برای فروش خودرو‌های سواری به معنای هدایت فرآیند صدور مجوز در آژانس است. به گفته ماسک، روباتاکسی اختصاصی برای خودمختاری بهینه شده است، به این معنی که فرمان یا پدال نخواهد داشت. ماسک افزود  تعدادی نوآوری دیگر وجود دارد که به نظر او هیجان انگیز هستند.

در اوایل ماه جاری در افتتاحیه کارخانه گیگافکتوری آستین تسلا، ماسک انواع محصولات آینده را معرفی کرد که از تجارت خودرو‌های سواری خود خارج می‌شوند و بخش عمده‌ای از سود امروز آن را به همراه دارد. این محصولات شامل روباتاکسی و Optimus، مفهوم ربات انسان نما تسلا بود. پیگیری ربات‌اکسی تسلا آن را در رقابت با شرکت‌هایی قرار می‌دهد که سال‌ها فناوری خودرو‌های خودران را برای ربات‌اکسی توسعه می‌دهند.

ماسک سال‌ها به رباتاکسی اشاره کرده، اما  به صورت یک محصول مستقل نبوده است. همچنین او بار‌ها قول داده است که وسایل نقلیه تسلا را  از طریق یک سیستم پیشرفته کمکی رانندگی به نام نرم‌افزار Full Self-Driving که در حال حاضر ۱۲۰۰۰ دلار قیمت دارد، به رباتاکسی خود تبدیل کند.

خودرو‌های تسلا به صورت استاندارد با سیستم کمک راننده با نام Autopilot عرضه می‌شوند. مالکان این خودروها می‌توانند نرم‌افزار «خودران کامل» یا FSD را خریداری کنند. FSD نرم‌افزاری که ماسک بار‌ها قول داده است، روزی قابلیت‌های رانندگی خودکار کامل را ارائه دهد. این نرم‌افزار به تنهایی قادر به رانندگی نیست و  به یک راننده انسانی برای توجه و کنترل نیاز دارد.

 تسلا اعلام کرد که وسایل نقلیه‌اش برای بسیاری از مردم با توجه به هزینه‌های بالای آن‌ها تا حد زیادی غیرقابل دسترس هستند و معرفی روباتاکسی را راهی برای ارائه مشتریان با «کمترین هزینه حمل‌ونقل به ازای هر مایل» می‌داند که تا به حال تجربه کرده‌اند. ماسک ادامه داد، به برخی از پیش‌بینی‌ها توجه کنید، به نظر می‌رسد یک روباتاکسی کمتر از  یک بلیت اتوبوس یا بلیت مترو  هزینه خواهد داشت. همچنین ماسک فاش نکرد که تسلا برای روباتاکسی خود از چه مجموعه سنسوری  برای خودروی هدفمند خود استفاده می‌کند. ویژگی‌های کامل خودران و خلبان خودکار تسلا برای رسیدن به خودمختاری تنها به دوربین‌ها و رویکرد مبتنی بر دید متکی است. این در حالی است که بیشتر شرکت‌های AV به ترکیبی از دوربین‌ها، رادار و لیدار متکی هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران