شهر خبر

در واکنش به حادثه تروریستی مزار شریف؛

آیت الله سیستانی از مردم افغانستان خواست هوشیار باشند

آیت الله سیستانی از مردم افغانستان خواست هوشیار باشند

دفتر مرجع شیعیان عراق ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی مزار شریف افغانستان از مردم این کشور خواست برای جلوگیری از حوادث مشابه هوشیار باشند و جانب احتیاط را مراعات کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقاومت عراق، دفتر آیت الله العظمی سیدعلی سیستانی مرجع شیعیان عراق در نجف اشرف، با صدور بیانیه‌ای حادثه تروریستی در مسجد سه دکان مزار شریف را به مردم افغانستان تسلیت گفت.

در این بیانیه از مردم افغانستان خواسته شده است که از این گونه فجایع بر حذر باشند و همکاری لازم را با متصدیان حفظ امنیت اجتماعات انجام دهند.

متن این بیانیه به این شرح است:

برادران و خواهران ایمانی در شهر مزار شریف افغانستان؛ بار دیگر گروه تروریستی داعش دست به جنایتی هولناک زد و نمازگزاران بی گناه مسجد سه دکان مزار شریف را نشانه گرفت و تعداد زیادی از آنان را به خاک و خون کشانید.

ضمن عرض تسلیت و تعزیت و ابراز همدردی با خانواده‌های شهدای این فاجعه جانکاه از خداوند متعال برای آنها صبر جمیل و برای مجروحین و آسیب دیدگان شفای عاجل مسئلت داریم.

با توجه به شرایط کنونی کشور عزیز افغانستان از همه برادران و خواهران ایمانی مؤکداً می‌خواهیم برای جلوگیری از تکرار اینگونه فجایع دردناک بیش از پیش جانب احتیاط و هوشیاری را مراعات کرده و همکاری لازم را با متصدیان حفظ امنیت اجتماعات مبذول دارند.

عزت و سر بلندی مداوم ملت شریف افغانستان را از خداوند متعال خواستاریم.

گفتنی است، طی عملیات تروریستی روز پنج شنبه داعش در مسجد شیعیان در مزار شریف، ده‌ها تن از نمازگزاران شهید و زخمی شدند. امروز جمعه نیز در عملیات تروریستی علیه یک مسجد در استان قندوز دست کم ۳۳ نفر شهید و ۴۳ نفر زخمی شدند.