شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#آیت الله#تحریم‌ها

واکنش تند آیت الله خاتمی به اظهارات فائزه هاشمی | مسئولین با این اراجیف برخورد کنند

آیت الله سید احمد خاتمی در واکنش به اظهارات اخیر فائزه هاشمی تاکید کرد که اگر کسی همنوا با اسرائیل و آمریکا بگوید نباید سپاه از لیست تحریم‌ها خارج شود، این آزادی بیان نیست بلکه مخالف منافع ملی است و مسئولین باید با این اراجیف برخورد کنند.

احمد خاتمی

به گزارش همشهری آنلاین، خطیب جمعه تهران با بیان اینکه سپاه افتخارات فراوانی دارد و ملت ما قدردان این فرزندان ایثارگر هستند،‌گفت: این افتخار سپاه است که بگوید ما موشک باران کردیم و اگر پا را فراتر بگذارید تل آویو و حیفا با خاک یکی می‌شود.

خاتمی افزود: قطعا سپاه باید از لیست تحریم ها خارج شود و اگر کسی همنوا با اسرائیل و آمریکا بگوید نباید سپاه از لیست تحریم‌ها خارج شود، این آزادی بیان نیست بلکه مخالف منافع ملی است و مسئولین باید با این اراجیف برخورد کنند. قرار نیست هر کسی هر چه به ذهنش رسید را به زبان بیاورد.

خاتمی تصریح کرد: سپاه پاسداران محبوب بوده،‌ هست و خواهد بود.‌

این سخنان خطیب جمعه تهران واکنش به اظهارات عجیب فائزه هاشمی بود که اخیرا در یک جلسه اینترنتی در کلاب هاوس، موجی را در عرصه رسانه‌ای و افکار عمومی به وجود آورد.

وی در این بحث اینترنتی می‌گوید: «تنها راه بازگشت سپاه به پادگان‌ها این است که در لیست تحریم‌ها باقی بماند! چیزی که از سپاه نصیب جامعه ایران می‌شود، منفی است و باید جایی متوقف شود»

البته فائزه هاشمی چندی پیش نیز درباره عدم انتخاب ترامپ در آمریکا ابراز شکایت کرد و حضور ترامپ در آمریکا را به نفع ایران و مردم ایران دانست، وی دراین‌باره گفت: «برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود ولی اگر یک آمریکایی بودم به آقای ترامپ رأی نمی‌دادم. به خاطر همین فشارهایی که می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد. شاید اگر فشارهای آقای ترامپ ادامه پیدا می‌کرد، بالاخره ما مجبور می‌شدیم یک تغییر سیاست‌هایی را داشته باشیم. این تغییر سیاست‌ها حتماً به نفع مردم می‌توانست اتفاق بیفتد. دموکرات‌های کمی شُل و وِل هستند؛ یعنی با آمدن دموکرات‌ها این موضع خطای ما بیشتر تقویت می‌شود، امیدوارم نشود ولی چنین چشم‌اندازی دارد.»

به هر روی سخنان اخیر فائزه هاشمی درباره تحریم سپاه پاسداران  واکنش های بسیاری را بر انگیخت و بسیاری خواستار برخورد دستگاه قضا با او شده اند. 

در این میان ویدئویی هم از او منتشر شد که سخنانی را درباره پیامبر اکرم به زبان می آورد که آن هم موجب اعتراض بسیاری از کابران و فعالان سیاسی شد تا آنجا که هزاران نفر در کمپینی خواستار محاکمه او شدند.

فیلم سخنان او درباره پیامبر (ص) را هم ببینید.

برخی واکنش ها به اظهارات فائزه هاشمی: