شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#انگلیس#مورینیو

افاضلی: خروجی لیگ انگلیس و ایران واقعیت‌ها را نشان می‌دهد/ مورینیو باید دستیار اسکوچیچ شود؟!

افاضلی: خروجی لیگ انگلیس و ایران واقعیت‌ها را نشان می‌دهد/ مورینیو باید دستیار اسکوچیچ شود؟!

کارشناس فوتبال با بیان اینکه باید با واقعیت‌ها از تیم ملی‌ توقع داشته باشیم، گفت: خروجی لیگ انگلیس را هر هفته می‌بینیم و خروجی لیگ ما هم مشخص است.

 هومن افاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد اینکه بهترین راهکار برای فدراسیون فوتبال برای برگزاری بازی‌های دوستانه جهت آماده سازی تیم چه می‌تواند باشد، ‌اظهار داشت: در شرایط بسیار سختی قرار داریم. می‌دانم که فدراسیون در مضیقه مالی است. شاید برخی بازی‌ها و اسم بردن از برخی تیم‌ها در توان مالی فدراسیون نباشد. آرژانتین یا برزیل نمونه‌هایی هستند که فدراسیون برای بازی با آنها کار بسیار سختی دارد، مگر اینکه بودجه‌ای از جایی برسد و دست فدراسیون برای مذاکره با تیم‌های بزرگ باز شود.

وی افزود: برای انتخاب تیم‌ها دو راه داریم. اول اینکه چه چیزی برای فوتبال‌مان مُیسر است، یعنی با چه کشورهایی از نظر مالی و فنی می‌توانیم بازی کنیم و دوم اینکه دوست داریم چه آماده‌سازی داشته باشیم. در دوره‌ای که ما بودیم، یا درخواست‌هایی به فدراسیون می‌دادیم یا درخواست‌هایی برای بازی با ما می‌شد و آنها را بررسی می‌کردیم. همچنین بررسی می‌شد که از نظر اقتصادی روی چه تیم‌هایی می توانیم حساب کنیم.

افاضلی تصریح کرد: اگر همه چیز برای فدراسیون مهیا باشد پیشنهاد من برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های کانادا و ایرلند جنوبی یا شمالی است. این تیم‌ها می‌توانند شبیه سازی بازی با انگلیس و آمریکا باشند. از بین ولز و اسکاتلند هم اگر هر کدام به جام جهانی صعود نکنند گزینه‌های مناسبی هستند. حتی اوکراین اگر صعود نکند می‌تواند گزینه خوبی باشد و همچنین تیم‌های بلوک شرق اروپا. من از قول ماجدی سرپرست فدراسیون شنیدم که ظاهراً بازی با تیم‌های اروپایی برای تیم ملی کار راحتی نیست. اگر شرایط این طور باشد کمی سازماندهی برای برگزاری بازی تدارکاتی برای شبیه سازی با حریفان سخت می‌شود. در این شرایط با توجه به روابط سیاسی خوبی که با روسیه داریم تیم ملی این کشور می‌تواند گزینه خوبی باشد.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سؤال که نظرش در مورد حفظ اسکوچیچ چیست، گفت: حق اسکوچیچ است که در جام جهانی همراه تیم ملی باشد. قاعده فوتبال این را می‌گوید سرمربی‌ای که تیم ملی را به جام جهانی برده خودش هم روی نیمکت باشد. جز کشورهای عربی سایر کشورها همین رویه را دارند مگر اینکه اختلاف عجیبی رخ بدهد مثل ماجرای لوپتگی در تیم ملی اسپانیا. آمار و ارقامی که اسکوچیچ در تیم ملی داشته می‌گوید لیاقت حضور در جام جهانی را دارد.

افاضلی تأکید کرد: مسائلی در مورد موراد انضباطی تیم ملی می‌شنوم و چون کنار تیم ملی نیستم نمی‌توانم حرفی درباره آنها بزنم اما این را بگویم که از نظر فنی تیم ملی ما شرایط خوبی دارد. این را هم در نظر بگیریم که طبق واقعیت‌ها از فوتبال ملی‌مان توقع داشته باشیم. خروجی لیگ انگلیس را هر هفته می‌بینیم و خروجی لیگ ما هم مشخص است. پس باید با واقعیت‌ها و اختلافاتی که داریم از تیم ملی توقع داشته باشیم.

وی در خصوص اینکه آیا لازم است اسکوچیچ تغییری در دستیاران خود بدهد، یادآور شد: توقعی وجود دارد که اسکوچیچ بهترین دستیار خارجی را کنار خود داشته باشد اما سؤال من این است که آیا مورینیو باید دستیار او شود؟ اگر هم یک فرد مناسب پیدا شود اما اسکوچیچ نتواند با او کار کند چه می‌شود؟ تصمیم آخر در تیم ملی را او باید بگیرد و نباید بابت دستیار به اسکوچیچ فشاری وارد شود. نباید خارج از اراده سرمربی تیم ملی چیزی را به او تحمیل کنیم چون با این کار آرامش را از او می‌گیریم و بی جهت برای تیم ملی دردسر درست می‌کنیم.



انتهای پیام/