شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال 99#سایپا#بابت

طلب ۷۱۶ میلیارد تومانی راه‌آهن از رجاء/ درآمد ۴۳۱۳ میلیارد تومانی راه آهن در سال ۹۹

طلب 716 میلیارد تومانی راه‌آهن از رجاء/ درآمد 4313 میلیارد تومانی راه آهن در سال 99

بر اساس گزارش سازمان حسابرسی کشور شرکت راه‌آهن ۷۱۶ میلیارد تومان از شرکت رجا طلب دارد، ضمن این‌که راه‌آهن وصول ۳۵ میلیارد تومان بابت فروش زمین به سایپا و سازمان بنادر را پیگیری نکرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در بخشی از گزارش سازمان حسابرسی کشور آمده است؛ مانده طلب راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاء 716 میلیارد تومان در رابطه با استفاده از خطوط ریلی، امکانات مربوط به ایستگاه‌ها،‌اماکن و کارگاه‌های عملیاتی است که علاوه بر عدم تهیه صورت تطبیق تایید شده طرفین، مانده‌های مذکور عمدتا مربوط به سال‌های گذشته بوده که وصول نشده است.

ضمن این‌که در خصوص شناسایی درآمد بهره‌برداری از 20 ست ترن‌ست که در سال 88 در اختیار رجاء قرار گرفته ثبتی در حساب‌ها به‌عمل نیامده است.

همچنین بالغ بر 298 میلیارد تومان از سرفصل دریافتی‌های تجار،‌غیرتجاری و پیش‌پرداخت‌ها اقلام راکد وسنواتی بوده که پیگیری‌ها جهت وپول مبالغ مزبور به نتیجه نرسیده است.

در بخشی از گزارش سازمان حسابرسی کشور آمده است؛ تکالیف مقرر در جلسه عمومی عادی مورخ 15 شهریور 99 صاحبان سرمایه در رابطه با بندهای 4، 1-5، 2-5،1-7، 2-7، 10، 13 و 16 و موارد زیر به نتیجه نرسیده است؛

الف) انتقال مبلغ 6663 میلیارد ریال و 53 میلیارد ریال بهای دارای‌های تحویلی وزارت راه و ترابری و راه آهن دولتی ایران به حساب سرمایه.

ب) تعیین تکلیف وضعیت 16 هکتار از اراضی شرکت که بدون امضای قرارداد و تعیین و اخذ بهای فروش به شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) واگذار شده است.

پ) وصول مطالبات شرکت در خصوص مفاد قراردادهای منعقده با شرکت‌های حمل‌ونقل به‌طور کامل و به‌موقع علیرغم پیگیری‌های به‌عمل آمده.

ت) وصول مبلغ 350 میلیارد ریال مطالبات شرکت بابت فروش دو قطعه زمین به شرکت سایپا و سازمان بنادر و دریانوردی در سنوات قبل.

به گزارش تسنیم، مطابق صورت‌های مالی شرکت راه‌آهن این شرکت در سال 99 بالغ بر 4313 میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته است.

انتهای پیام/