شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#تاریخ#لیگ برتر

رضا جباری:

تاریخ پرسپولیس را همه می دانیم، ۶ امتیاز جبران شدنی است/ کلید قهرمانی پیروزی در یک بازی مهم است

هافبک تکنیکی دهه ۸۰ پرسپولیس معتقد است اولین بازی این تیم در ادامه مسابقات لیگ برتر بسیار مهم است.

 تاریخ پرسپولیس را همه می دانیم، ۶ امتیاز جبران شدنی است/ کلید قهرمانی پیروزی در یک بازی مهم است
خبرورزشی -

خبرورزشی- رضا جباری با وجود ۶ امتیاز فاصله میان پرسپولیس و استقلال کماکان خوشبین است تا تیم محبوبش برای ششمین بار متوالی قهرمانی لیگ برتر را جشن بگیرد.

می دانیم شما یک پیشکسوت منطقی هستید. بی تعارف فاصله ۶ امتیازی با استقلال قابل جبران است؟

 بی تعارف کار سختی است اما شدنی است. تاریخ پرسپولیس را همه می دانیم. بارها پیش آمده که فاصله امتیازی زیاد و همین ۶ امتیازی را جبران کردیم و حتی قهرمان شدیم.

 منظور شما لیگ هفتم و ۶ امتیازی است که از پرسپولیس کسر شد اما روز آخر این تیم در دیدار با سپاهان اصفهان و گل دیرهنگام سپهر حیدری به قهرمانی رسید؟

 بله، آن دوره از رقابت های لیگ برتر و همچنین لیگ اول حرفه ای کشور که استقلال در انزلی امتیاز از دست داد و ما قهرمان شدیم.

 اتفاقا با ابراهیم اسدی زننده گل قهرمانی پرسپولیس در لیگ اول حرفه ای کشور که صحبت می کردیم نیز همین حرف را زده و معتقد بود به احتمال زیاد تکلیف قهرمان لیگ بیست و یکم نیز روز آخر مشخص خواهد شد؟

 ابراهیم اسدی گل خاطره انگیزی برای ما زد. شاید این بار نیز سرنوشت لیگ برتر در هفته آخر مشخص شود اما باز به نظر من همه چیز دست خود بچه های پرسپولیس است.

 ۶ بازی سخت در انتظار پرسپولیس است و شما فکر می کنید کدامیک از این بازی ها دشوارتر باشد؟

 به نظر من مهم ترین و سخت ترین بازی پرسپولیس همین بازی با پیکان است. اولین مسابقه در این شرایط خیلی مهم است. اگر بچه ها بتوانند اولین مسابقه برابر پیکان را با پیروزی پشت سربگذارند آن گاه اعتماد به نفس بیشتری برای ادامه رقابت ها بدست خواهند آورد.

 آن طرف هم استقلال با سپاهان اصفهان بازی دارد. لابد امیدوارید رقیب اصلی پرسپولیس در این دیدار امتیاز از دست بدهد؟

 این بازی هم در اصفهان برگزار می شود بنابراین شانس بیشتری برای تیم سپاهان می توان قائل شد. البته استقلال در فصل جاری تیمی نشان داده که سخت می بازد و گل می خورد اما به نظرم پرسپولیس اول باید خودش برنده شود. پرسپولیس اگر برنده شود و امتیاز کامل ۶ بازی آینده به ویژه پیکان را بگیرد دیگر نیازی به توجه به نتایج دیگر تیم ها داشته باشد.

شما یکی از بهترین و تکنیکی ترین هافبک های پرسپولیس در دهه ۸۰ بودید. نظرتان در خصوص خط میانی این تیم درحال حاضر چیست؟

 متأسفانه هافبک پرسپولیس در فصل جاری دچار مصدومیت های عجیب و غریبی شده اند. کمال کامیابی نیا یا سیامک نعمتی در اردوی تیم ملی مصدوم شدند و میلاد سرلک نیز همین طور! این مصدومیت ها دربرخی بازی های مهم این نفرات و امید عالیشاه و حتی در حال حاضر وحید امیری را از تیم دور کرده است. شاید مشکل اصلی خط میانی پرسپولیس همین مسئله بوده باشد.

 به نکته جالبی اشاره کردید. کم نیستند کسانی که معتقدند پرسپولیس بهترین هافبک های ایران و خط میانی لیگ برتر را در اختیار دارد. شما موافقید؟

خط میانی پرسپولیس قوی و دارای مهره های خوب است اما همان طور که اشاره کردم این بازیکنان اغلب مصدوم بوده و از شرایط مسابقه دور بوده اند. اگر این بچه ها مصدوم نشده یا با بدشانسی مواجه نمی شدند این حرف قابل قبول بود اما در فصل جاری کم پیش آمده یحیی گل محمدی همه هافبک های خودش را کامل در اختیار داشته باشد.

 در دیدار با پیکان نیز پرسپولیس نمی تواند به دلیل مصدومیت و محرومیت از وحید امیری و مهدی ترابی استفاده کند؟

-واقعا اوج بدبیاری است. وحید امیری و مهدی ترابی نه تنها ستاره های پرسپولیس بلکه بهترین های لیگ برتر هستند و غیبت این دو کار را برای هر مربی سخت می کند. البته امیدوارم نفرات جانشین بتوانند در دیدار با پیکان بهترین عملکرد خود را نشان دهند.

* به نظر شما مشکل اصلی پرسپولیس کجاست؟

-بهتر است این سئوال را از مربیان پرسپولیس بپرسید. هر تیمی یکسری نقاط قوت و یکسری نقاط ضعف دارد. پرسپولیس هم مثل سایر تیم ها از این قاعده مستثنی نیست اما با همین وضعیت هم این تیم بهترین بازی ها را ارائه داده است. به نظرم در بازی های اخیر مقابل تیم های آلومینیوم اراک،  هوادار و استقلال تهران بدشانسی، بی دقتی و کمی هم مشکل داوری جلوی برد پرسپولیس را گرفته باشد. انتظار می رود بازیکنان پرسپولیس با درک شرایط و تمرکز کامل برابر حریفان بعدی به میدان رفته و حداکثر امتیازات را جمع آوری کنند. باز هم تکرار می کنم پرسپولیس می تواند کار نشدنی را شدنی کرده و باز قهرمان لیگ برتر شود.