شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#تیم ملی فوتبال

مهدی مناجاتی در گفتگو با خبر ورزشی:

حریف تدارکاتی تیم‎ملی سبزی نیست که هرکس خواست انتخابش کند/ فدراسیون کمترین اهمیتی به اسکوچیچ نمی دهد/ همه چیز فدراسیون شیرتوشیر است

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: قاعده انتخاب حریفان تدارکاتی برای تیم ملی به این شکل است که اول سرمربی تیم ملی باید آنها را انتخاب کند بعد فدراسیون راه بیافتد و دنبال جلب رضایت آنها باشد.

حریف تدارکاتی تیم‎ملی سبزی نیست که هرکس خواست انتخابش کند/ فدراسیون کمترین اهمیتی به اسکوچیچ نمی دهد/ همه چیز فدراسیون شیرتوشیر است
خبرورزشی -

مهدی مناجاتی، بازیکن، سرمربی و سرپرست اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با خبر ورزشی، درباره اتفاقات اخیر در فدراسیون فوتبال پیرامون انتخاب حریفان تدارکاتی برای تیم ملی و ناهماهنگی هایی که در این زمینه با سرمربی کروات تیم ملی به وجود آمده اظهاراتی را مطرح کرد.

خبر دارید فدراسیون فوتبال بدون اطلاع اسکوچیچ حریف تدارکاتی برای تیم ملی انتخاب کرده است؟

مگر حریف تیم ملی سبزی است که هر کس با سلیقه خودش برود و آنها را دسته کند و جلوی سرمربی‌تیم‌ملی بیندازد. متاسفانه آب دست کسانی افتاده که قدر آن را نمی دانند. افرادی که آنها را در استادیوم هم راه نمی‌دادند حالا تصمیم گیرنده اصلی فوتبال ایران شدند.

اصول انتخاب حریفان تدارکاتی برای تیم ملی چیست؟

اصولش این است که قبل از هر کسی، سرمربی تیم ملی بر اساس سبک حریفانش در تورنمنت پیش‎رو، تیم های موردنظرش را انتخاب می کند و آنها را با کمیته فنی در میان می گذارد. بعد روابط بین الملل با بررسی وضعیت حریفان مورد نظر سرمربی تیم ملی، اسامی آنها را در اختیار دبیر کل و رئیس فدراسیون قرار می‌دهد. آن وقت است که رؤسا جلو می افتند و تلاش می کنند تا بازی دوستانه برای تیم ملی فراهم شود.

اما قبول دارید به نظر نمی رسد این روشی که شما به آن اشاره کردید در حال حاضر اجرا بشود؟

کاملا مشخص است که کمترین اهمیتی به اسکوچیچ داده نشده و البته عجیب هم نیست. وقتی لیست تیم ملی قبل از انتخاب سرمربی تعیین می‌شود یعنی کار در فدراسیون دست افراد دیگری غیر از مسئولان اصلی تیم ملی است. با این وضعیت چیزی بهتر از این نمی توان انتظار داشت.

این موضوع تا چه اندازه اقتدار سرمربی تیم ملی و ثباتش را زیر سوال می‌برد؟

این دقیقا مانند آن است که شما بدون اطلاع آقای اسکوچیچ برایش مهمان دعوت کنید یا اینکه به سبزی فروشی بروید و طبق سلیقه خودتان برایش سبزی دسته کنید و بعد جلوی او بیندازید و بگویید برای مان غذا بپز! مگر می شود؟ او خودش باید حریفان مورد نظرش را انتخاب کند.

اینکه دبیرکل فدراسیون گفته با آرژانتین و برزیل بازی می‌کنیم بعد سرپرست می‌گوید من خبر ندارم را چطور تحلیل می‌کنید؟

این‌ها همه یعنی بلبشو و نظام شیرتوشیر در فدراسیون فوتبال. البته در نبود افراد متخصص، چیزی غیر از این هم انتظار نمی رود. آقایان، دوستان رسانه‌ای زیادی دارند که برایشان مطلب می زنند و آنها را بزرگ جلوه می دهند در صورتی که بزرگان فوتبال بیرون نشسته اند. عده‌ای که در طول عمرشان یک بازی باشگاهی کامل ۹۰ دقیقه ای در ترکیب تیمشان نبودند برای این جمعیت بزرگ تصمیم گیری می کنند. حضرات شرایط را به گونه ای پیش برده اند که بزرگترهای فوتبال ما که از اساتید فوتبال هستند وقتی سوار تاکسی باشند و مسیرشان از دور و بر استادیوم شیرودی یا آزادی عبور کند از راننده می‌خواهند از دو چهارراه آنطرفتر حرکت کند چون بودن کنار این قبیل افراد آبروی آنها را هم به خطر می‌اندازد.