شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق

هشدار ائتلاف «فتح» عراق به بازگشت صدها داعشی از اردوگاه الهول

هشدار ائتلاف «فتح» عراق به بازگشت صدها داعشی از اردوگاه الهول

یک عضو ائتلاف «فتح» عراق به بازگشت داعشی‌ها از اردوگاه «الهول» و افزایش اقدامات تروریستی در خاک عراق، هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عدی عبدالهادی» از رهبران ائتلاف فتح  اعلام کرد که  که بحران‌های امنیتی با بازگشت صدها داعشی از اردوگاه «الهول» به عراق تا 30 درصد افزایش پیدا کرده است.

 به گزارش المعلومه، عبدالهادی اعلام کرد: یک سال پیش نسبت به عواقب بازگشت صدها داعشی از اردوگاه الهول به عراق هشدار داده بودیم؛ به ویژه که بیشتر این داعشی‌ها با سرکردگان و عناصر تروریست‌ها در ارتباط هستند.

وی افزود: دیالی و دیگر استان‌های عراق با بازگشت داعشی‌ها از اردوگاه الهول به عراق مخالفند و این نشان می‌دهد که ملت عراق   طرحی را که امکان تکرار سناریوی سال 2014 در آن وجود دارد، رد می‌کنند.

عبدالهادی اخیرا اعلام کرده بود: در این اردوگاه در حال حاضر بیش از 10 هزار تروریست افراطی از بیست کشور از جمله عراق و دیگر کشورها حضور دارند. اردوگاه مذکور همچنین دارای مدارسی است که ذهن هزاران کودک و نوجوان را شتشو می‌دهند تا نسلی دیگر از داعش به عمل آید.

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق اخیرا نسبت به خطراتی که اردوگاه الهول در سوریه برای کشورش دارد، هشدار داد.

الاعرجی که در کنفرانسی در مرکز النهرین و با حضور سفرای کشورهای غربی و نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد سخن می‌گفت، تصریح کرد که گروهک تروریستی داعش همچنان یک خطر واقعی است.

یادآور می‌شود که اردوگاه «الهول» در استان الحسکه آوارگان و خانواده‌ها و بستگان عناصر داعش را در خود جای داده و بزرگترین اردوگاه خانواده‌های داعشی محسوب می‌شود که تحت کنترل گروه موسوم به «نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه» (قسد) است که مورد حمایت آمریکا قرار دارند.

اخیرا نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک همپیمانان منطقه‌ای این کشور - در سایه تحرکات مشکوک آمریکا در مرز سوریه و عراق - افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، حدود 56 هزار تن در اردوگاه الهول به سر می‌برند، اردوگاهی که از آن به "بمب ساعتی" یاد می‌شود.

این اردوگاه همچنین حدود 10 هزار نفر از اعضای خارجی داعش را در خود جای داده است.

از دیگر ساکنان این اردوگاه، خانواده آواره‌های سوری و عراقی است که برخی از آنان همچنان با گروهک تروریستی داعش ارتباط دارند.

انتهای پیام/