شهر خبر

با صدور بیانیه ای؛

جنبش «حماس»: اشغالگران هیچ جایی در مسجد الاقصی ندارند

جنبش «حماس»: اشغالگران هیچ جایی در مسجد الاقصی ندارند

جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که تکرار تعرض شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست به مسجد الاقصی تحت حمایت نظامیان، منجر به تغییر هویت این مسجد نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که تکرار تعرض شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست به مسجد الاقصی تحت حمایت نظامیان، هرگز منجر به اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی این مسجد یا تغییر هویت اسلامی آن نخواهد شد.

این جنبش ضمن محکوم کردن ادامه تجاوزات اشغالگران صهیونیست علیه مسجد الاقصی، آن‌ها را از هرگونه حماقت و فکر کردن به قربانی در داخل مسجد الاقصی یا تعدی علیه مقدسات فلسطین برحذر داشت.

حماس با بیان اینکه اشغالگران صهیونیست در مسجد الاقصی هیچ جایی ندارند، مسئولیت هرگونه پیامد خطرناک اقدامات تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان و تجاوز علیه مقدسات اسلامی فلسطین را متوجه دولت رژیم صهیونیستی دانست.

این جنبش عموم فلسطینیان را به حضور و اعتکاف در مسجد الاقصی طی روزهای باقی مانده از ماه رمضان برای حمایت از آن در برابر توطئه‌های اشغالگران فراخواند و خواستار حمایت بیشتر امت اسلامی و عربی از ملت فلسطین و مداخله جامعه بین‌الملل برای توقف تجاوزات علیه فلسطینیان و کنار گذاشتن سیاست‌های دوگانه در شیوه تعامل با مسأله عادلانه فلسطین شد.