شهر خبر

ساعی هرگز سرمایه‌ها را نادیده نمی‌گیرد/ به کادر فنی جدید فرصت بدهیم

ساعی هرگز سرمایه‌ها را نادیده نمی‌گیرد/ به کادر فنی جدید فرصت بدهیم

کارشناس تکواندو گفت: رئیس فدراسیون تکواندو هرگز سرمایه‌ها را نادیده نمی‌گیرد.

محسن سلطانی‌راد، کارشناس تکواندو، درباره معرفی کادر جدید تیم‌های ملی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: در مورد انتخاب مقانلو و مداح قطعا خیلی نمی‌شود به این انتخابها خرده گرفت چون هر دوی این عزیزان سکان دار تیم‌های ملی ما بودند و با تکواندو ایران غریبه نیستند. ساختار تکواندو ما را به خوبی می‌شناسند و نکات ضعف و قوت تکواندو و بازیکنان ما را به خوبی می‌دانند، بنابراین می توانند کمک خوبی باشند. قطعا برنامه این عزیزان با مربی‌های قبلی که برای تیم‌های ما زحمت کشیدند متفاوت خواهد بود. بی شک این تنوع تمرینی و تنوع برنامه کمک خواهد کرد البته به شرطی که به این عزیزان فرصت‌های لازم و کافی داده شود. با اولین خدای ناکرده شکست‌ها و ناکامی‌ها هجمه رسانه‌ای و کارشناسی تکواندو به آنها وارد نشود تا بتوانند در مراحل بعدی برنامه‌های خود را اجرا کنند، ایرادهایشان را برطرف کنند و بتوانند نتایج خوبی بگیرند.من فکر می‌کنم بزرگترین ضعف ما همان هجمه‌هایی است که از طرف رسانه‌ها و در واقع کارشناسان بعد از اولین ناکامی نسبت به کادرفنی صورت می‌گیرد. چون خیلی زود به مربی‌های ما فشار می‌آورند. امیدوارم دیگر اتفاقات تلخ گذشته تکرار نشود تا با فرصت خوبی که به این عزیزان داده می‌شود بهترین نتیجه را کسب کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ضعف تکواندو ایران در چند سال اخیر صرفا مربوط به بحث کادرفنی بود یا خیر؟ توضیح داد: دلایل ناکامی ما خیلی زیاد است به نظر من در این سالها مربیان سازنده ما به اندازه کافی مورد حمایت فدراسیون قرار نگرفتند و به طبع خیلی خوب هم دیده نشدند، در حالی که ما مربیان سازنده بسیار خوبی در استانها و شهرستانهای دور افتاده داریم که اینها می‌توانند خیلی به تکواندو ایران کمک کنند و بازوی توانمند تیم ما باشند. از طرفی خود بازیکنان و قهرمانان ما هستند که خیلی از آنها فرصت این را پیدا نمی‌کنند که حتی سالی یکبار به خانه تکواندو یا فدراسیون بیایند و دیده شوند. من فکر می‌کنم از این به بعد کار هیات‌های استانها نیز بخاطر شرایط مالی و شرایط سختی که وجود دارد خیلی سخت‌ترخواهد شد و اگر قرار باشد که این فدراسیون و این مدیریت نتیجه بگیرد باید از هیات‌های استانهای خود بخواهد که از قهرمانان استان خودشان بیشتر حمایت کنند. از طرفی برخی مربیان ما خودشان را به روز نمی‌کنند که این هم خودش یک معضل است و هم مربی و هم بازیکنان باید خودشان را با سیستم جدید تکواندو سازگار کنند. الان قوانین فدراسیون و قوانین فدراسیون جهانی تغییر پیدا کرده است، بازیکنان باید خودشان را سریع با این شرایط و قوانین تطبیق بدهند. مسائل دیگری هم هست از جمله این که قهرمانان ما خیلی راحت رها می‌شوند ما در دوره قبلی المپیک جوانان دو تا قهرمان خیلی خوب داشتیم که طلا کسب کردند در بخش پسران و در بخش دختران هم به همین شکل ولی آنطور که لازم است از آنها حمایت نشد که بیایند و در تیم بزرگسالان هم بتوانند نتیجه بگیرند. من فکر می‌کنم باید به بازیکنان رده پایین خیلی بیشتر اهمیت بدهیم اینها سرمایه‌های تکواندو ما هستند. نادیده گرفته شدن این بچه‌ها می‌تواند ضربه بزرگی به تکواندو بزند.

وی افزود: بحث بعدی بحث برگزاری لیگ ما است. متاسفانه لیگ تکواندو اصلی‌ترین منبع صادر کردن بازیکن به تیم‌های ملی ما است که باز متاسفانه در این دو سال اخیر حداقل این لیگ خیلی خوب برگزار نشد و بازیکنان آنگونه که باید نتوانستند از خروجی لیگ استفاده کنند و تیم‌های ملی ما هم به تبع نتوانستند آن شرایط خوب را پیدا کنند. من فکر می‌کنم حتما باید ساختار برگزاری لیگ ما تغییر کند و با شرایط خوبی برگزار شود که آن هم مستلزم این است که به هرحال فدراسیون برنامه خوبی داشته باشد برای اینکه بتواند جذابیت بوجود بیاورد چون خود تیم داری هم یک بحث جداگانه است که باید فدراسیون کمک کنند که تیمها بتوانند اسپانسرهای خوب بیاورند واز طریق لیگ هم بتوانند بازیکنان خوبی را به تیم های ملی ما معرفی کنند.

سلطانی‌راد در ادامه با اشاره به مسابقات پیس روی تیم ملی گفت: در مورد بحث مسابقات پیش رو قطعا می دانید هر دو مربی ما بعد از سالیان زیادی به حوزه تیم ملی ما دوباره ورود کردند، این خودش کار سختی است. ولی با توجه به اینکه ما در اسفند ماه اخیر سه تا رویداد داشتیم که در کشورمان برگزار شد، سه تا رویداد بین المللی که سطح فنی بالایی داشت و همه بازیکنان ما هم دختران و هم پسران در این سه رویداد شرکت کردند و قطعا این خیلی کمک خوبی می تواند به بحث فنی و روحی و روانی بچه ها کند که ان شاالله در بازی های پیش رو بتوانند بهترین نتیجه را کسب کنند.

وی افزود: من خودم به عنوان مربی تیم ملی تکواندو ناشنوایان که الان در خدمت تیم ملی هستم از نزدیک با بچه ها در ارتباط هستم درد دل قهرمانان را می‌شنویم و متاسفانه یکی از معضلات ما این است که قهرمانان ما بعد از مسابقات برون مرزی رها می شوند در صورتی که باید بیایند و روی نقاط ضعف و قوت آنها کار کنند و فرقی هم نمی کند چه قهرمان ما نتیجه بگیرد و یا نگیرد معمولا رها می‌شوند و کار حمایتی صورت نمی گیرد. کار حمایتی که می‌گویم فقط حمایت مالی نیست گرچه الان بیشتر قهرمانان ما درگیر مباحث معیشتی و مالی خودشان هستند و چون به آن شکل حمایت نشدند ولی از لحاظ روانی و فنی باید بیشتر به این عزیزان کمک شود که بعد از رقابت هایی که انجام می‌دهند در رقابت بعدی یک ریکاوری خوبی برای آنها انجام شود که بتوانند نتیجه گیری بهتری داشته باشند. علاوه بر این در هر بخش وجود یک کارشناس خبره ضروری است چه در بحث بدنسازی و چه بحث روانشناسی چه در بحث فنی که مربی های تیم ملی کار خودشان را انجام می دهند و می توانند از مربی سازنده هم مشاوره بگیرند. در کنار این موارد بد نیست حتی هر از چند گاهی مربیان تیم ملی جلساتی را با مربیان و بازیکنان پایه داشته باشند چون مربیان پایه خیلی بهتر نقاط ضعف و قوت بازیکنان خود را از لحاظ روانی و فنی می‌شناسند و می توانند به مربیان تیم ملی ما کمک کنند.

سلطانی‌راد با اشاره به هجمه‌های اخیر نسبت به مدیریت جدید فدراسیون گفت: متاسفانه در چند روز اخیر شاهد این بودیم که یکی دو تا از قهرمانان به نام ما در واقع مصاحبه هایی را علیه اقای ساعی و ساختار فدراسیون انجام دادند که این اصلا درست و مناسب نبود. فکر می‌کنم که یک مقدار باید تحمل کنیم و آستانه تحمل خود را بالا ببریم بهرحال من چون افتخار این را داشتم که در سه چهار سال اخیر با آقای ساعی همکاری نزدیک داشته باشم و به عنوان مدیر فنی در خدمتشان بودیم و می‌دانم که دیدگاه و تفکر ساعی به این شکل است که هیچ وقت سرمایه‌های تکواندو را نادیده نمی‌گیرند. بهرحال مربیان سابق ما چه در بخش آقایان و چه خانمها سرمایه های بزرگ تکواندو هستند و قطعا ساعی و کمیته فنی فدراسیون این عزیزان را نادیده نخواهند گرفت‌. خواهشم این است که این هجمه‌های رسانه‌ای علیه تکواندو و فدراسیون تکواندو برای شخص خاصی نیست و برای همه قهرمانان و ورزشکاران و مربیان ما است و ما باید با حمایت از این رشته موفق المپیکی بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم.

انتهای پیام