شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور

پشت پرده تهدید رئیس جمهور علیه اسرائیل

به گزارش مشرق، علیرضا تقوی نیا تحلیلگر در کانال تلگرامی تفسیرگر نوشت: رئیس جمهور ایران در مراسم رژه روز ارتش  اظهار داشت که تحرکات اسرائیل زیر ذره بین دستگاه های اطلاعاتی کشور متبوعش قرار دارد و هر حرکت اسرائیل علیه ایران با واکنش مستقیم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی روبرو خواهد شد و قلب این رژیم مقصد آنان خواهد بود.

در خصوص سخنان سید ابراهیم رئیسی چند نکته باید بیان شود .

 تهدید از سوی رئیس جمهور ایران کاملا متفاوت از فرماندهان نظامی است و بار سیاسی ، امنیتی و دیپلماتیک خود را دارد و فراتر و جدی تر از رجزخوانی های مقامات نظامی ارزیابی می شود .

 در چرایی این تهدید مستقیم باید گفت احتمالا با توجه به گره خوردن مذاکرات هسته ای و حساسیت بالای رژیم صهیونیستی بر برنامه هسته ای ایران ( که میتواند در برابر تسلیحات اتمی این رژیم نوعی توازن بخشی ایجاد کند) رئیسی سعی دارد با هشدار مستقیم ، محاسبات تصمیم گیران ساکن در تل آویو را تحت تاثیر قرار دهد.

 اسرائیل در بحران های اجتماعی ، سیاسی و امنیتی به سر می برد و همین امر بر پیچیدگی  بحران فعلی در این رژیم افزوده است و چالش تهدید مستقیم از سوی رئیس جمهور ایران علاوه بر تاثیرات روانی ، می تواند جوانان فعال در گروههای مقاومت را تحت تاثیر مثبت قرار دهد و به انگیزه های آنان بیفزاید .

 در پایان باید گفت احتمال حمله نظامی مستقیم اسرائیل علیه ایران نزدیک به صفر است زیرا ریسک پذیر ترین نخست وزیر اسرائیل یعنی نتانیاهو نیز هیچگاه جسارت حمله به ایران را به خود نداد چه برسد به نفتالی بنت که به لحاظ شخصیتی جرات و جسارت سلفش را ندارد .

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.