شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ترکیه#آفریقا#اروپا

روایت بنیامین رضایی از پوتین تا عجیب‌ترین جرم در کانادا

بنیامین رضایی؛ بلاگر، جهانگرد و مستندساز سفره، اون به ۵۷ کشور در چهار قاره سفر کرده و ماجراجویی بخشی از زندگی اونه. بنیامین سفر کردن رو از سال ۲۰۱۰ در کشورهای آسیایی مثل چین‌، مالزی تا هند، ترکیه و دبی شروع کرد و بعد به اروپا و آفریقا و قاره آمریکا رفته، اون در تابستان سال ۱۳۹۸ بزرگ‌ترین ریسک زندگیش رو انجام می‌ده و با ماشین شخصیش که یک خودرو ۲۰۷ پژو هست به دور اروپا سفر می‌کنه. با ما همراه باشید تا توصیفات بنیامین رو از سفر هیجان‌انگیزش به کشور کانادا بدونیم، توصیفاتی که آدمی رو به وجد میاره.

روایت بنیامین رضایی از پوتین تا عجیب‌ترین جرم در کانادا

سلام نو - سرویس گردشگری: بنیامین راجع‌به مواجهه و فهمش از ویژگی‌های مثال‌زدنی کشور کانادا می‌گه: "وقتی وارد دومین کشور بزرگ دنیا میشی و ‌ درختان سر به فلک کشیده افرا رو می‌بینی تازه می‌فهمی طبیعت کارت پستالی یعنی چی. تازه می‌فهمی زندگی سالم هوای پاک یعنی چی، تازه می‌فهمی کار کردن و مالیات دادن یعنی چی و بغض و دلتنگی مهاجر یعنی چی. اگر بخوام کانادا رو در چند پاراگراف توصیف کنم باید از اینجا شروع کنم که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است با آدم‌های بسیار متواضع، مهربان و مؤدب، کانادایی‌ها به معذرت‌خواهی کردن بسیار معروف‌اند، بله کانادا کشور سرد سیریست و وقتی در سردترین نقطه کانادا دنبال گرم‌ترین آغوش هستی متوجه می‌شی که زندگی همه جوره زیباست."

اون از پذیرا بودن این کشور این‌طور می‌گه: "این سرزمین پذیرای فرهنگ‌ها، نژادها و مذهب‌های گوناگونی هست و زبان ملی این کشور انگلیسی و فرانسوی هست و واحد پولشان دلار لعنتی کاناداست به‌خاطر همین رنگ خدا در ونکوور به رنگ باران است و در تورنتو به رنگ دلار. این سرزمین بیشترین تعداد دریاچه‌های دنیا را داراست که قسمت شد فقط چنتای اون رو بازدید کنم گویا خدا برای هر جفت عاشق یه دریاچه ساخته که عشاق اون‌ها رو به‌نام خودشون ثبت کنند."

روایت بنیامین رضایی از پوتین تا عجیب‌ترین جرم در کانادا

‎بنیامین درباره مردم کانادا، غذای مورد علاقه‌شون و آدم‌های معروف این کشور می‌گه: "کانادا تحصیلکرده‌ترین کشور دنیاست و به‌خاطر همین زیر بغل هر کانادایی یک کتاب قانون وجود داره و نباید از مؤدب‌ترین و مهربان‌ترین آدم‌های دنیا که در این سرزمین دیده‌ام هم گذشت. کانادا زادگاه جمعیت انبوه خرس‌های قهوای، سیاه و سفید هست که در کنار مردم این سرزمین با صلح زندگی می‌کنن و ماهی‌های سالمون را با همدیگر تقسیم می‌کنن. درسته که ۱۰ درصد از جمعیت کانادا گیاه‌خوار اند اما غذاهای چرب و چیل هم در این کشور کم‌نیست، کانادایی‌ها عاشق پوتین هستند اما نه پوتینه روسیه (پوتین اسم غذای ملی کاناداست) کانادا تا دلتون بخواهد افراد مشهوری داره از جاستین بیبر، جیم کری، مایک مایرز، سلین دیون، رایان گاسلینگ، ریچل مک آدامز، کیانو ریوز و دریک خواننده بگیرین تا تری فاکس فداکار، که کانادایی هستند."

اون در رابطه با یکی از عجیب‌ترین جرم‌های دنیا در کشور کانادا و طول عمر مردمانش می‌گه: "وقتی نقشه کانادا رو نگاه می‌کنیم و تازه متوجه می‌شویم که حدود ۹۰ درصد از خاک کانادا بدون سکنه هست که حتی خدا هم خودش از اونها خبر نداره. وقتی متوجه میشی که داشتن بوی بد در بعضی جاهای کانادا جرم است شاید دیگر حوس مهاجرت به سرت نزنه، در این سرزمین خبری از فوتبال نیست و هاکی ورزش ملی کانادا هستند. احترام به محیط زیست و حیوانات در کانادا یک اصالت هست و سگ آبی حیوان ملی کاناداست. امید به زندگی در کانادا زیاد، توقع‌ها کم و میانگین عمر ۸۱ سال هست که انگار مردم این سرزمین با نوح نسبتی دارند."

بنیامین در ادامه توصیفاتی از مونترال و اهالی اون و طولانی‌ترین بزرگراه و خیابان داره: "شرق کانادا هم برای خودش دنیایی دارد و شهر مونترال بعد از پاریس بزرگ‌ترین شهر فرانسوی زبان در دنیاست و وقتی می‌فهمی فاصله تورنتو تا ونکوور به اندازه فاصله تهران تا پاریس هست اون موقع متوجه می‌شید که فاصله یک حرف ساده نیست. مردم مونترال تا دلتان بخواهد صداقت و لبخند در قلب برف و سرما به همدیگر هدیه می‌دن، وقتی حرف از طولانی‌ترین بزرگراه و خیابان دنیا می‌شود (بزرگراه ترنس کانادا) و (خیابان یانگ) کانادا به خودش افتخار می‌کنه که اون‌ها رو به نام خودش ثبت کرده."

اون در نهایت از حضور ایرانی‌ها در کانادا و وجود اقلامی باور نکردنی در اون‌جا می‌گه: "ایرانی‌های زیادی در کانادا زندگی می‌کنند از محله لانزدل ونکوور بگیر تا محله ریچمون هیل تورنتو و وقتی متوجه می‌شوی از هر ۶ نفر در تورنتو یک نفر ایرانی هست و از بیسکوییت ساقه‌طلایی و ‌پفک تا قرمه سبزی و ‌شعله زرد را به راحتی در این شهر می‌تونی پیدا کنی اون موقع می‌فهمی چرا به تورنتو می‌گن تهرانتو. دوست دارم یه روزی یه بشقاب پرنده داشته باشم و شما مسافرای اون بشقاب پرنده باشین و من مهماندار شما."

روایت بنیامین رضایی از پوتین تا عجیب‌ترین جرم در کانادا