شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نتایج

نارضایتی روزافزون شهروندان آلمانی از صدر اعظم

نارضایتی روزافزون شهروندان آلمانی از صدر اعظم

نتایج جدیدترین نظرسنجی از نارضایتی روزافزون شهروندان آلمانی از "اولاف شولتز"، صدر اعظم این کشور خبر می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حزب سوسیال دموکرات آلمان در جریان انتخابات عمومی 26 سپتامبر 2021 اولاف شولتز را به عنوان نامزد پست صدراعظمی معرفی کرد. حزب سوسیال دموکرات در این انتخابات موفق به کسب 25.7 درصد آراء ماخوذه شد. بدین ترتیب شولتز پست صدراعظمی در دولت ائتلافی با حزب سبزها و دموکرات آزاد را برعهده گرفت.

به نوشته روزنامه "دی ولت" آلمان، نتایج جدیدترین نظرسنجی از نارضایتی روزافزون شهروندان آلمانی از کار "اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان خبر می دهد.

نظرسنجی جدید موسسه فورسا نشان می دهد که حزب سوسیال دموکرات صدر اعظم آلمان با 2 درصد سقوط نسبت به هفته قبل 25 درصد آراء شهروندان را به دست آورده واحزاب اپوزیسیون متحد مسیحی هم با کسب 25 درصد آراء با این حزب برابری می کند.

بر اساس نظرسنجی موسسه "فورسا"، جای تعجب نیست که جنگ در اوکراین همچنان موضوعی است که آلمانی ها را بیشتر نگران می کند و 79 درصد شهروندان در این باره ابراز نگرانی کرده اند. پس از آن با یک روند نزولی، همه گیری کرونا (49 درصد) و موضوع قیمت انرژی (44 درصد) قرار دارند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد وقتی صحبت از رضایت از کار "اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان به میان می‌آید، شکاف بین آن‌هایی که راضی هستند و ناراضی‌ها در حال افزایش است. 42 درصد از آلمانی ها در حال حاضر (بسیار) از کار شولتز راضی هستند، اما 52 درصد کمتر یا اصلا راضی نیستند.

این نظرسنجی در فاصله زمانی 12 تا 14 آوریل از بین بیش از هزار شهروند آلمانی توسط موسسه فورسا انجام شده است.

انتهای پیام/