شهر خبر

سازمان همکاری اسلامی، هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن محکومیت سوزاندن قرآن کریم در سوئد، این اقدام را با تمام ارزش‌های جوامع متمدن در تضاد دانست.

اعتمادآنلاین|

سازمان همکاری اسلامی روز گذشته (سه‌شنبه) آتش‌زدن قرآن کریم توسط یک فرد نژادپرست و افراط‌گرا در سوئد را محکوم کرد.

به گزارش فارس و طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی» در بیانیه‌ی این سازمان آمده است: «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی اقدام سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم در تظاهرات ضد مسلمانان در سوئد را اقدامی تحریک‌آمیز خواند و آن را محکوم کرد.

این بیانیه ادامه می‌دهد: «آن تظاهراتی که توسط حزب راست افراط‌گرای دانمارکی سازماندهی شد، احساس نگرانی در جهان اسلام را در مورد موج فزاینده اسلام‌هراسی که توسط حامیان راست افراطی آغاز شد، تشدید کرد.»

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی این حادثه را گواه روشنی از تفکر نژادپرستانه و بیگانه‌هراسانه عاملان آن خواند و گفت که چنین اقدامی در ضدیت با تمام معیارها و ارزش‌های پذیرفته شده در یک جامعه متمدن است.

وی در عین حال تاکید کرد که معتقد است این اقدام تحریک‌آمیز منعکس‌کننده دیدگاه اکثریت شهروندان سوئدی و اروپایی نیست.

روز شنبه بود که یک عنصر نژادپرست به نام «راسموس پالودن» رهبر حزب راست گرای افراطی در دانمارک، اقدام به سوزاندن قرآن در یکی از محله‌ها در سوئد کرد. این اقدام که به بهانه آزادی بیان تحت حمایت پلیس این کشور صورت گرفت، موجب واکنش‌های گسترده‌ای در جهان اسلام شد.