شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#رئیس جمهور#اردوغان#مسجد الاقصی

تماس تلفنی اردوغان با هرتزوگ درباره درگیری‌های اخیر در مسجد الاقصی

تماس تلفنی اردوغان با هرتزوگ درباره درگیری‌های اخیر در مسجد الاقصی

رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی درباره درگیری‌های اخیر در مسجد الاقصی که از سوی افراطی‌های صهیونیستی کلید خورد، گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

وی در حساب کاربری خود با اشاره به این تماس تلفنی نوشت: طی روزهای اخیر در فلسطین بعضی گروههای تندروی و نیروهای امنیتی عامل اتفاقاتی بودند که در این خصوص و نیز روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای تبادل نظر کردیم.

همچنین ناراحتی خود را از اتفاقات رخ داده در کرانه باختری و مسجد الاقصی که از اول ماه رمضان آغاز شده و منجر به زخمی شدن بیش از 400 فلسطینی و جان باختن 18 نفر از آنها که بین آنها نیز کودکان خردسال بودند، اعلام کردیم.  

طی روزهای گذشته بعد از نماز صبح، گروههای تندرو به مسجد الاقصی حمله کردند که نتیجه آن به وجود آمدن تصاویری بود که خوشایند نبود و گسترش این تنش ها به غزه نیز ناراحتی ما را بیشتر کرده است. در حالیکه در اعیاد باید حال و هوای عید جریان داشته باشد، به خاطر برخی گروههای تندرو هر سال تصاویری اینچنین به ثبت می رسد که وجدانها را آزار می دهد و باعث واکنش کل جهان اسلام می شود.

در این دوره حساس، می خواهم یکبار دیگر نسبت به تهدید و تحریک نکردن وضعیت مسجد الاقصی تاکید کنم و همه را به تلاش بیشتر برای حفظ این مکان و روزهای مقدس فرا می خوانم. به عنوان ترکیه در هر صورتی تلاش های خود را برای صلح و آرامش دنبال خواهیم کرد. 

 

انتهای پیام/