شهر خبر

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی برای چهارمین روز متوالی

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی برای چهارمین روز متوالی

شهرک‌نشینان صهیونیست برای چهارمین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش برده و تحت حمایت نظامیان و پلیس رژیم اشغالگر شروع به انجام اقدامت تحریک آمیز در این مکان مقدس کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، صبح امروز چهارشنبه شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست تحت حمایت نظامیان رژیم اشغالگر به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند.

به گزارش فلسطین الیوم، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی در ساعات اولیه صبح به منظور آماده سازی یورش شهرک‌نشینان به صحن‌های مسجد الاقصی به این مکان مقدس یورش آوردند. همچنین نیروهای پلیس رژیم اشغالگر در صحن‌‌های مسجدالاقصی مستقر شده و شروع به بیرون کردن نمازگزاران و اعتکاف کنندگان فلسطینی از آنجا کردند.

بر اساس این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی بعد از بستن درهای مسجدالاقصی نمازگزاران فلسطینی را محاصره کرده و از حضور آنها در نمازخانه القبلی (مسجد قبله‌ای) و مسجد اصلی جلوگیری کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نظامیان صهیونیست اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور به سمت فلسطینیان در نمازخانه القبلی کردند.

بعد از آن شهرک نشینان صهیونیست به صورت گروهی از باب المغاربه به مسجدالاقصی یورش برده و شروع به انجام رفتارهای تحریک‌آمیز کردند.

این در حالی است که پلیس به رژیم صهیونیستی همچنان به اقدامات خشونت آمیز علیه فلسطینیان ادامه می‌دهد و ایست بازرسی‌های متعددی در محله قدیمی قدس و همچنین جاده‌های منتهی به دروازه‌های مسجد الاقصی ایجاد کرده و از ورود بسیاری از شهروندان فلسطینی به ویژه جوانان به مسجدالاقصی جلوگیری می‌کند.

روز سه‌شنبه نیز حدود 650 شهرک‌نشین صهیونیست از باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند و سازمان‌های صهیونیستی موسوم به «معبد» خواستار انجام تجاوزات گسترده به مسجد الاقصی شدند. این تجاوزات از روز جمعه گذشته آغاز شده و قرار است تا فردا همچنان ادامه داشته باشد.

از طرف دیگر نظامیان صهیونیست با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری 6 فلسطینی را بازداشت کردند.

صهیونیست‌ها به مناسبت «عید پسح» که از روز جمعه آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد، خواستار یورش گسترده به حرم قدسی مسجدالاقصی شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست از روز جمعه حملات و تعرض های خود را به صحن‌های مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی آغاز کرده‌اند که در اثر این یورش ها 160 فلسطینی مجروح شدند که حال شماری از مجروحان وخیم گزارش شده است.

یورش روز جمعه نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن و مجروح شدن ده‌ها نمازگزار فلسطینی که خود را برای اقامه نماز جمعه به این مکان مقدس رسانده بودند با واکنش گسترده گروه‌ها و شخصیت‌های بین المللی روبه رو شده است.

 

انتهای پیام/