شهر خبر

مشکل سپاهان اساسی است/ نویدکیا باید تا آخرین روز قراردادش بماند

مشکل سپاهان اساسی است/ نویدکیا باید تا آخرین روز قراردادش بماند

پیشکسوت فوتبال اصفهان اعتقاد دارد همچنان باید به محرم نویدکیا فرصت داد اما تیم سپاهان دارای مشکلات فنی است.

حسین چرخابی، پیشکسوت فوتبال اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره شرایط سپاهان اظهار داشت: نمی‌خواهم بی‌دلیل دفاع کنم اما باید بگویم گروه سپاهان سخت است. می‌دانم که التعاون شرایط خوبی در جدول عربستان ندارد اما به هرحال میزبان است و بازیکنان خوبی دارد. به بازیکنان خارجی این تیم دقت کنید که چه کیفیتی دارند.

وی در ادامه افزود: مشکل ما دوستی خاله خرسه است. سپاهان هرجوری بازی می‌کند از آن تعریف می‌کنند. این تیم مشکللات دارد. اولین مشکل این است که در ۵ بازی پشت سر هم با بازیکنانی مشخص به زمین رفتند. منظور من ۴ بازی در آسیا و یک بازی در لیگ مقابل سپاهان است. این یعنی ۵ بازی فشرده و پشت سر هم نهایتا ۱۳ بازیکن در ارنج سپاهان بازی کرده‌اند. این یک مشکل اساسی است. در ابتدای فصل هنگام تیم بستن باید به تعدد جام‌ها دقت کنیم و اینکه شاید اتفاقاتی چون مصدومیت و محرومیت تیم را دچار مشکل کند.

وی گفت: تمام تیم‌های فوتبال مشکل فنی دارند. درصد آن مشکل است که کم و زیاد می‌شود. سپاهان هم مشکل فنی دارد اما فراموش نکنیم ساکت به نویدکیا اعتماد کرده و با او قراردادی ۳ ساله امضا کرده. قرارداد بستن یعنی اهمیت به اعتبار و امضا. نظر من این است که باید حداقل ۳ سال به نویدکیا فرصت داد. این کار، کاری درست است. خودم فوتبال آلمان را به شدت دنبال می‌کنم. شیوه آن‌ها این است که خیلی دیر کسی را کنار می‌گذارنتد. محرم فردی باهوش است و پس از مرحوم دهداری هیچ کسی به اندازه نویدکیا اخلاق‌گرا نیست. فقط بحث فنی می‌ماند که من اعتقاد دارم پس از پایان مسابقات به آلمان یا کشوری صاحب فوتبال برود و در کلاشسهای مربیگری بیشتری شرکت کند. مطمئن باشید با فعالیت بیشتر در زمینه یادگیری می‌تواند موفق شود.

چرخابی درباره تقویت سپاهان از نظر بازیکن گفت: سپاهان در دفاع ضعف دارد. هر کسی عقیده‌ای دارد اما من معتقدم مدافعین سپاهان از نظر سرعت کوتاه و عکس‌العمل ضعیف هستند. در بازی‌های آسیایی دیدم هر مهاجمی می‌تواند با سرعت سپاهانی‌ها را پشت سر بگذارد. در بازی مقابل التعاون در صحنه گل دوم با یک استپ سینه مدافع سپاهان جا ماند و زردپوشان گل خوردند. معتقدم این تیم باید مدافعینی در راستا رفع این ضعف بخرد.

وی در پایان تصریح کرد: به نظرم شانس قهرمانی به همین ترتیبی که تیم‌ها در جدول قرار گرفته‌اند است. نمی‌توان گفت قطعا یک تیم قهرمان است اما از نظر شانس قهرمانی، به همان ترتیبی که تیم‌ها در جدول قرار گرفته‌اند شانس وجود دارند. سپاهان همیشه برای قهرمانی تلاش می‌کنند اما درباره ارزیابی عملکرد باید دید این تیم واقعا ضعیف بوده یا خیر. بگذارید مسئله‌ای بگویم. بزرگترین علت شکست سپاهان مقابل التعاون عدم برنامه برای بازی ۱۰ نفره است. بخاطر دارم در کلاس دتمار کرامر همیشه در این رابطه تمرینات وجود داشت. ناگهان در بازی ۱۱ نفره یک نفر را بیرون می‌‌گذاشت تا ما شرایط بازی با یک یار کمتر یا بیشتر را تمرین کنیم. او برای ما یک مثلث کشید. در یک ضلع نوشت تمرین، در یک ضلع مسابقه و در ضلع دیگر هم تمرین. این مسئله اهمیت تمرین را نشان می‌داد. دلیل باخت سپاهان را همان عدم تمرین در خصوص بازی ۱۰ نفره می‌دانم.

انتهای پیام