شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جام جهانی#کرمانشاه#مقدماتی جام جهانی

کرمانشاه میزبان مسابقات مقدماتی جام جهانی پاراگلایدر

کرمانشاه میزبان مسابقات مقدماتی جام جهانی پاراگلایدر

مسابقات مقدماتی جام جهانی رشته پرواز مسافت فرامنطقه ای با پاراگلایدر ( Pre Pwc) برای اولین بار در تاریخ ورزش های هوایی کشور به میزبانی ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بنابراعلام کمیته مسابقات انجمن ورزش های هوایی کشور با هماهنگی ها و پیگیری های انجام شده برای اولین بار  در تاریخ ورزشهای هوایی ایران مسابقات مقدماتی جام جهانی  رشته مسافت فرامنطقه ای  پرواز با پاراگلایدر در تقویم pwc  یا نهاد برگزار کننده  رقابت جای گرفته است.

این مسابقات  قرار است در  نیمه دوم مرداد ماه  با حضور تعدادی از  پاراگلایدر سواران ایرانی دارای رنکینگ در فدراسیون جهانی و سازمان پی دبیلو سی  و تعدادی از خلبانان مهمان صاحب عنوان خارجی در سایت ویس قرنی استان کرمانشاه برگزار شود .

بر این اساس شرکت کنندگان در این رقابت ها می باید با انجام پروازهای فرامنطقه ای در طول این مسابقات که شش روز به طول خواهد انجامید باکسب امتیازات مناسب در رده  مقدماتی و قرارگرفتن در رده بالاتر رنکینگ  جهانی سازمان پی دیلیو سی ، مجوز حضور در مرحله بعدی رقابت های جهانی 2022 را کسب نمایند.

سازمان پاراگلایدنیگ ورد کاپ ، (pwc) نهاد جهانی برگزار مسابقات مسافت پاراگلایدر  است که از سال 1996 فعالیت می کند و مسابقات  جهانی پاراگلایدر زیر نظر این سازمان برگزار می شود. از  سال 2008  به این طرف مسابقات جهانی به صورت  رقابتهای چند مرحله ای و بر اساس رنکینگ و امتیاز  کسب شده خلبانان عضو این مجمع حهانی   در رقابت های مقدماتی برگزار می شود  . در حقیقت برگزاری مسابقات مسافت (Pre Pwc) پیش نیاز اولیه برای بشرکت در  مراحل بعدی و قابت اصلی سوپرجام2022 است.

  بر این اساس   با انتخاب  سایت ویس قرنی  در استان کرمانشاه  که از سایت های پر پتانسیل ایران  برای برگزاری رقابت های پرواز مسافت  به شمار می رود به عنوان  گزینه  برگزاری مسابقه مقدماتی جام جهانی در رشته مسافت ( Pre Pwc)   در سال 2022 ،برای اولین بار  ورزش های هوایی کشور  این فرصت را پیدا کرده که جایگاه واقعی خود را در این رشته ورزشی پیداکند.

همه ساله تعداد زیادی از خلبانان ایرانی در رقابتهای مختلف   (Pre Pwc) که در دیگر کشورها برگزار می شود شرکت می کنند و از رنکینگ قابل قبولی در میان خلبانان دنیا برخوردارند، اما تاکنون این فرصت برای خلبانان ایرانی محیا نشده بودکه ارزش ها ومهارت های پروازی خود را درآسمان ایران به نمایش بگذارند.

همچنین در  طی انجام  مسابقات  مقدماتی جهانی در یک لوکیشن و سایت خاص ، شرایط برگزاری آن توسط ناظران سازمان جهانی پی دبلیو سی بررسی و ارزیابی می شود و  در صورت محیا بودن شرایط ، اجازه برگزاری مسابقات در رده های بالاتر نیز به آن کشور وسایت محلی داده می شود که این اتفاق می تواند بامیزبانی خوب کرمانشاه از رقابت های2022 برای بین المللی شدن آسمان ایران  در مسابقات پاراگلایدینگ  رخ بدهد.

انتهای پیام