شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#کشتی پهلوانی

ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی انتخابی تیم ملی؛ مسابقات به میزبانی تهران برگزار می‌شود

ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی انتخابی تیم ملی؛ مسابقات به میزبانی تهران برگزار می‌شود

مسابقات انتخابی تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی انتخابی تیم ملی در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی فدرایسون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در نظر دارد مسابقات انتخابی تیم ملی رده سنی بزرگسالان را به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی برای شرکت در رویدادهای بین الملی سالجاری برگزار نماید. 

این رقابت ها از 27 تا 29 اردیبهشت ماه جاری در تهران و در رده سنی بزرگسالان 18+ که متولدین 1382 و ماقبل را شامل می شود، برگزار خواهد شد.

بر همین اساس با توجه به برگزاری آخرین مسابقه قهرمانی کشور بزرگسالان (اسفند ماه سال 1400  به میزبانی شهر آبادان)  به نفرات اول و دوم سهمیه حضور مستقیم در مسابقات انتخابی تیم ملی داده شده و همچنین برای تمامی استان ها 2 سهمیه جداگانه در نظر گرفته شده است که به استانهای اصفهان، خراسان رضوی، سمنان وکرمان که رتبه های اول تا سوم مشترک را در مسابقات لیگ برتر سال 1400 کسب نمودند، یک سهمیه اضافه می شود.

کلیه شرکت کنندگان (به غیر از شرکت کنندگان در رشته میل گیری سنگین و 3 وزن آخر کشتی پهلوانی) می بایست الزاماً در مرحله اول در مسابقه میانداری انفرادی که بدون مهارتهای فردی و پای آخر برگزار می­گردد در یک زمان 10 دقیقه ای به رقابت بپردازند.  کلیه مسابقات میانداری انفرادی و مهارت های فردی به غیر از زمان آن، بر اساس قوانین و مقررات فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای برگزار می گردد. که فایل آیین نامه مربوطه در سایت فدراسیون موجود می باشد.

فقط 50 درصد از ورزشکارانی که بیشترین امتیاز را در رقابت میانداری انفرادی کسب نمایند مجوز حضور در مرحله دوم و شرکت در مسابقات مهارتهای فردی و کشتی پهلوانی را دریافت خواهند کرد و هر نفر می تواند حداکثر در 2 رشته مهارتهای فردی و یک وزن کشتی پهلوانی شرکت نمایند.

در مسابقات رشته چرخ تیز زمان 50 ثانیه بدون شیرینکاری، رشته چرخ چمنی زمان 150 ثانیه بدون شیرینکاری، رشته 2و3و4 میل بازی(2 میل بازی وزن 2 کیلوگرم - زمان 2 دقیقه) و (3و4 میل بازی وزن 5/1 کیلوگرم - زمان 2 دقیقه)، رشته کباده وزن کباده 16 کیلوگرم – زمان 2 دقیقه 100 جفت با شیرینکاری، سنگ وزن سنگ 50 کیلوگرم – 12 جفت پرس و 2 دقیقه غلطان. (2 جفت اول در پرس ساده الزامی است و 10 جفت بعد ورزشکار می تواند شیرینکاری انجام دهد)، رشته میل گیری سنگین  وزن جفت میل 30 کیلوگرم – (3 دقیقه آرام و 2 دقیقه شلاقی)، کشتی پهلوانی در اوزان  (50 تا 60  - 60 تا 70  - 70 تا 80 - 80 تا 90 و 90+کیلوگرم) برگزار خواهد شد.

شرکت کنندگان در رشته کشتی پهلوانی حتما باید دوبند آبی و قرمز و شلوار مخصوص کشتی پهلوانی را همراه داشته باشند. کشتی پهلوانی در 2 زمان 2 دقیقه ای با 30 ثانیه استراحت برگزار می گردد.  در 2 وزن 50 تا 60 و 60 تا 70 کیلوگرم، فقط ورزشکارانی که در مسابقات میانداری انفرادی شرکت کرده و به مرحله دوم راه یافته اند، می توانند وزن کشی نمایند. در 3 وزن باقی مانده نفرات اول، دوم، سوم و سوم مشترک مسابقات قهرمانی کشور کشتی پهلوانی (تهران – آبان ماه 1400) سهمیه حضور مستقیم دارند و همچنین برای تمامی استان ها 3 سهمیه جداگانه در نظر گرفته شده است.

در مسابقات هنر مرشدی هر استان که در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت نماید، می تواند همراه خود 1 نفر مرشد را جهت شرکت در مسابقات مرشدی اعزام نماید و مسابقات مرشدی براساس آئین نامه مصوب فدراسیون همراه با مسابقات میانداری انفرادی در مدت زمان 10 دقیقه برگزار خواهد شد.

در این بخش متذکر می شود که هر استان می بایست اسامی منتخبین خود را حداکثر تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه مورخ 21 اردیبهشت ماه 1401 از طریق سیستم اتوماسیون اداری (چارگون) به این فدراسیون ارسال نماید که ثبت نامه در سامانه جامع بانک اطلاعات ورزشکاران فدراسیون به نشانی الکترونیکی: www.pahlevani­-fed.ir                               با کد شناسه: (20224137602122711714114) تا پایان روز فوق الذکر الزامی می باشد و در غیر اینصورت از پذیرش و حضور در مسابقات جلوگیری خواهد شد.

شایان ذکر است پذیرش افراد براساس دستورالعمل های وزارت ورزش و جوانان بوده و ورزشکار باید حتماً بومی و یا ساکن استان مربوطه باشد و ارائه پاسپورت با مدت زمان حداقل 6 ماه اعتبار قانونی و یا تعیین تکلیف وضعیت نظام وظیفه،  ارائه کارت واکسیناسیون کرونا حداقل در 2 مرحله، برای تمامی شرکت کنندگان الزامی خواهد بود.

تیم های شرکت کننده می توانند 1 نفر را بعنوان مربی/ سرپرست معرفی نماید.

انتهای پیام