شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#استان تهران

اطلاعیه اداره کل ورزش و جوانان استان تهران درباره مجوز نداشتن باشگاه بدنسازی

اطلاعیه اداره کل ورزش و جوانان استان تهران درباره مجوز نداشتن باشگاه بدنسازی

اداره کل ورزش و جوانان استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که افتتاح یک باشگاه ورزشی با شهریه چند صد میلیونی در تهران، غیر رسمی است و این باشگاه مجوز قانونی فعالیت ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در اطلاعیه اداره کل ورزش و جوانان استان تهران که پیرامون افتتاح و فعالیت یک باشگاه بدنسازی منتشر شده، آمده است:

«نرخ گذاری و درجه‌بندی باشگاه‌ها در آینده نزدیک انجام خواهد شد و این باشگاه خصوصی بدنسازی، هنوز مجوز فعالیت نداشته و افتتاح آن، صرفا یک فضاسازی رسانه‌ای و تبلیغاتی بوده که با دعوت از چند میهمان ورزشکار مشهور خارجی به آن دامن زده اند.

این باشگاه هنوز مجوز فعالیت اخذ نکرده و مطالب منتشر شده کذب محض است و آنچه به عنوان مبلغ شهریه این باشگاه اعلام شده، نجومی و بسیارعجیب است که منجر به سوالات و ابهاماتی برای مردم عزیزمان شده است. بدیهی است این موضوع بلافاصله توسط اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، پیگیری و مشخص شد این باشگاه به تازگی برای اخذ مجوز فعالیت اقدام کرده، اما هیچ مجوزی از سوی کمیسیون ماده 5 برای آن صادر نشده است. ضمن آنکه میزان تعرفه‌های قانونی باشگاه‌های ورزشی سالانه طبق درجه‌بندی توسط نمایندگان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، تعزیرات، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سازمان صمت اعمال می‌شود و از طریق سایت این نهاد در معرض عموم قرار دارد، لذا قیمت‌هایی که در سایر صفحات مجازی مطرح می شود، فاقد ارزش لازم است و هرگونه اعلام تعرفه‌ باید تابع دستورالعمل ها این اداره کل باشد.

هیچ باشگاهی در سطح استان وجود ندارد که هزینه میلیونی از شهروندان طلب کند و یا اینکه به صورت مختلط فعالیت کند و مجموعه های ورزشی برمبنای پروانه قانونی فعالیت کرده ومجوزها در کمیسیون ماده پنج این اداره کل صادر می‌شود.

نرخ‌گذاری و درجه‌بندی باشگاه ها در آینده نزدیک توسط اداره کل دفتر توسعه ورزش حرفه ای و امور باشگاه‌های اداره کل انجام و اعلام خواهد شد تا باشگاه‌ها پس از نرخ گذاری و درجه بندی با توجه به شرایط، امکانات و موقعیت مکانی در کشور، استان، شهرستان و حتی محله‌هایی که دایر می‌شوند، بتوانند رسمی و قانونی فعالیت کنند با این تاکید که با تصویب لایحه نظام نامه باشگاه‌های ورزشی که بزودی با همکاری نمایندگان محترم در مجلس مجلس شورای اسلامی و کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش اتفاق خواهد افتاد، نظارت باشگاه‌های ورزشی در سطح کشور به طور جدی پیگیری و به صورت جدی و اثرگذار انجام می شود. در این بین، اگر باشگاهی نتواند مطابق قانون رفتار کند، همانطور که کمیسیون ماده 5 ادارات کل مجوز صادر می‌کنند، می توانند لغو مجوز باشگاه خاطی را انجام دهند.»

 

انتهای پیام/