شهر خبر

غنی زاده: حمایت های فدراسیون کشتی از آلیش قابل تقدیر است/ صندوق حمایت مأمن قهرمانان و پیشکسوتان است

غنی زاده: حمایت های فدراسیون کشتی از آلیش قابل تقدیر است/ صندوق حمایت مأمن قهرمانان و پیشکسوتان است

سحر غنی زاده عضو تیم ملی آلیش زنان ایران از حمایت های فدراسیون کشتی از این ورزش ابراز خرسندی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سحر غنی زاده، عضو تیم ملی کشتی آلیش بانوان با ابراز خرسندی از حمایت های فدراسیون گفت: خوشبختانه از زمانی که این رشته زیر نظر فدراسیون کشتی قرار گرفته است وضعیت بهتری پیدا کرده و در مرکز توجه است. دکتر دبیر، رئیس فدراسیون نیز نگاه حمایتی و ویژه ای نسبت به این رشته دارد.

این ملی پوش اضافه کرد: هم اکنون در اردوی تیم ملی آلیش بانوان که از 25 فروردین در خانه کشتی زنده یاد توفیق جهانبخت آغاز شده حضور دارم و برای مسابقات آسیایی که اواخر اردیبهشت ماه در قیرقیزستان برگزار می شود، آماده می شوم.

غنی زاده درباره حضورش در این ورزش گفت: حدود پنج سال است که وارد این رشته شده ام. خانواده ما به کشتی علاقه بسیار دارد و برادرم سینا غنی زاده ملی پوش سابق وزن 97 کیلوگرم بود. با حمایت و تشویق های وی به این ورزش علاقه مند شدم. معتقدم علاوه بر استعداد و توانایی علاقه نقش مهمی در موفقیت دارد.

وی که نزدیک به چهار سال است عضو تیم ملی آلیش می باشد، افزود: یک مقام سومی مسابقات آسیایی و یک سومی مشترک در مسابقات جهانی داشته ام و به دنبال این هستم تا بتوانم در مسابقات پیش رو بهترین نتیجه را کسب کنم.

غنی زاده با بیان اینکه کشتی آلیش در میان بانوان علاقمندان خود را پیدا کرده است، گفت: کشتی آلیش ورزش نوپایی است و بسیاری تصور می کنند که یک ورزش خشن است؛ اما اینطور نیست آلیش یک ورزش قدرتی مانند جودو و ووشو است.

وی که اهل مازندارن است افزود: کشتی در مازندران علاقمند و استعداد بسیاری دارد و بانوان نیز به این رشته توجه خاصی دارند، از 6 وزن در اردوی تیم ملی آلیش 5 وزن از بانوان مازندارن هستند.

غنی زاده در خصوص صندوق حمایت گفت: به نظر من صندوق حمایت مأمنی برای قهرمانان و پیشکسوتان است و اهمیت ویژه ای برای آن ها قائل است. برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان از اقدامات ماندگار دکتر ابطحی مدیرعامل صندوق حمایت است.

سحر غنی زاده متولد 1373 مازنداران، عضو تیم ملی کشتی آلیش، وزن 70 کیلو گرم است.

انتهای پیام