شهر خبر

سخنگوی دولت: ارزیابی عملکرد مدیران در دستور کار جاری دولت است

سخنگوی دولت: ارزیابی عملکرد مدیران در دستور کار جاری دولت است

یهادر جهرمی در نشست خبری خود با بیان اینکه اختللاف نظر میان دولت و مجلس امری طبیعی است گفت: ارزیابی عملکرد مدیران در سال ۱۴۰۱تقدیم مدیران شده است و یک نسخه هم به رییس جمهور تحویل شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری خود در خصوص تعامل دولت و مجلس گفت: صلاحیت‌های نظارتی مجلس حق قانونی مجلس است و دولت و مجلس در چهارچوب وظایف قانونی خود، تعامل خوبی دارند. وزرای دولت مستمر و‌ بدون انقطاع در حال رفت و آمد در کمیسیون های مجلس و تعامل سازنده با نماینده ها و کمیسیون های مجلس هستند و نگاه مشترک هر دو مجموعه یافتن راهکار برای مشکلات مردم است و طبیعتاً اختلاف دیدگاه‌های کارشناسی وجود دارد و این طبیعی است ، امید است که در این رفت و آمدها در مسیر همفکری‌ها و تلاش ها بین دولت و مجلس و بخش خصوصی و سایر نهاد ها گام های مثبتی در جهت حل مشکلات مردم برداشته شود.

بهادری جهرمی در رابطه با بحث استیضاح وزرا در مجلس ادامه داد: نظارت حق طبیعی مجلس است ،مجلس صلاحیت های قانونی خود را دارد و دولت هم ، همچنین، صلاحیت های قانونی خود را دارد، در این تعامل مثبت و سازنده اختلاف نظر کارشناسی طبیعی است، وزرا به صورت جهادی و با قوت در حال اجرای برنامه های خود هستند و برخی برنامه های وزرا نیازمند زمان بلند مدت تری برای به نتیجه رسیدن است. دولت به صورت مستمر تطابق اقدامات وزرا و مدیران دولتی را با سند تحول ارزیابی می‌کند و ارزیابی عملکرد مدیران در دستور کار جاری دولت است. ارزیابی عملکرد مدیران در سال ۱۴۰۱تقدیم مدیران شده است و یک نسخه هم به رییس جمهور تحویل شده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی برنا مبنی بر آنکه با توجه به آنکه تا برگزاری جام جهانی قطر چندماهی بیشتر باقی نمانده و فرصت خوبی برای بهره برداری از این ظرفیت در رونق گردشگری و اقتصادی ایران است بفرمایید چه اقدامات جدیدی در این خصوص صورت گرفته است؟ گفت: پس از سفر رییس جمهور به قطر تاکنون دوجلسه ویژه جام‌جهانی به ریاست معاون اول با حضور و همکاری تمام وزرای مرتبط برگزار شده است. تکالیف دستگاه های مختلف احصا شده است و  تکالیف با زمان بندی به دستگاه های مختلف ابلاغ شده است. ۷۰زمینه همکاری بین ایران و قطر در این جلسات مشخص شده است که در ۴ کمیته گردشگری و فرهنگی‌و اقتصادی در حال پیگیری است. 

وی ادامه داد: در سفر وزیر حمل و نقل قطر به ایران سه سند همکاری در حوزه حمل و نقل هوایی امضا شده است در حوزه دریانوردی هم اسنادی امضا شده است. با تقسیم کار خوبی که صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود بهره برداری مناسبی از جام جهانی شود. 

بهادری جهرمی در رابطه با تدابیر دولت برای کاهش مشکلات کم آبی در سال جدید گفت: بحران کم آبی فقط محدود به ایران نیست وبحران جهانی است و سال ها است که ایران از این مشکل رنج میبرد، حل این مسیله از اولویت های دولت است و در سند تحولی دولت هم، تدابیری برای مدیریت کم آبی اندیشیده شده  و نیازمند همکاری و تعامل مردم و بخش های مختلف حاکمیت است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: دولت تدابیری را برای مدیریت این مسیله هم طراحی کرده وهم در دست اقدام دارد. ۹ جلسه برای پیگیری برای طرح انتقال آب از خلیج فارس به ریاست معاون اول برگزار شده است و چهار جلسه ویژه بحث حوزه آبی زاینده رود به ریاست معاون اول بوده و طرح های مختلفی تصویب و پیگیری واجرا شده است.  همزمان به تامین آب شرب بخش صنعت و کشاورزی در حد منابع موجود آبی توجه شده است.

در حال تکمیل است ...