شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#حوزه

جواد آرین‌منش، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی:

دولت عملکرد قابل قبولی در حوزه اقتصادی و معیشت نداشته

دولت بگوید بانیان وضع موجود چه کسانی هستند و چرا عوض نمی شوند؟

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر قرار باشد عملکرد نه‌ماهه دولت را قضاوت کنیم، به صورت اجمالی باید بگوییم که گرچه برخی جهت‌گیری‌های دولت مثبت بوده اما دولت عملکرد خوبی در حوزه اقتصادی و معیشت نداشته است.

اعتمادآنلاین|

شرایط اقتصادی خوب نیست و مردم نابسمانی اقتصادی را در زندگی خود احساس می‌کنند. در این وضعیت رئیس‌جمهور مشکل را گردن پشت‌پرده‌ها می‌اندازد و برخی نیز مشکل را علاوه بر تحریم‌ها در سوءمدیریت‌ها می‌دانند.

به گزارش نامه نیوز, جواد آرین‌منش، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع گفت: «اگر قرار باشد عملکرد نه‌ماهه دولت را قضاوت کنیم، به صورت اجمالی باید بگوییم که گرچه برخی جهت‌گیری‌های دولت مثبت بوده اما دولت عملکرد خوبی در حوزه اقتصادی و معیشت نداشته است و در این زمینه نمره قبولی دریافت نمی‌کند. کار تا جایی پیش رفته که حتی حامیان دولت هم بعضا انتقاد می‌کنند و می‌بینیم که آرام‌آرام در مجلس صداهایی در انتقاد به عملکرد دولت به گوش می‌رسد».

او ادامه داد: «برخی می‌گویند بخشی از مشکلات ناشی از فقدان تغییرات گسترده در بدنه دولت است اما من باور دارم تغییر آدم‌ها لزوما باعث مثبت‌شدن عملکردها نمی‌شود. دولت باید در جهت شایسته‌سالاری حرکت کند نه اینکه چون اینها از دولت قبلی‌اند بمانند یا بروند. اصل این استدلال غلط است».

این فعال سیاسی بیان کرد: «آقای رئیسی می‌گوید بانیان وضع موجود نباید در دولت حضور داشته باشند. خب اگر واقعا بانیان وضع موجود در دولت هستند، بگوید چه کسانی هستند و چرا تا کنون عوض نشده‌اند؟ اکنون نزدیک به یک‌سال از عمر چهارساله دولت می‌گذرد و دولت دیگر وقت زیادی ندارد و قرار نیست تحولات درونی دولت تا روز آخر عمر دولت در جریان باشد».

آرین‌منش در پایان گفت: «اگر تحریم‌ها رفع شود و مذاکرات به نتیجه برسد، طبیعی است که بخشی از سرمایه‌های ایران آزاد می‌شود و آن وقت است که باید مدیریت دقیق و حساب‌شده‌ای در کار باشد زیرا اگر بازهم شاهد سوءمدیریت باشیم، حتی در صورت رفع تحریم‌ها هم شرایط خیلی بهتر نمی‌شود. دولت باید بکوشد مشکلات اقتصادی را ریشه‌ای حل کند».