شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#استان تهران

واکنش یک مقام مسئول به شهریه ۳۰۰ میلیونی باشگاه بدنسازی که مجوز ندارد

واکنش یک مقام مسئول به شهریه 300 میلیونی باشگاه بدنسازی که مجوز ندارد

مسئول نظارت بر اماکن ورزشی اداره کل ورزشی و جوانان استان تهران توضیحاتی درباره افتتاح یک باشگاه بدنسازی و حاشیه‌های پیرامون آن ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، یک باشگاه بدنسازی در تهران چند روز پیش و با حضور «پیر لوئیجی کولینا» رئیس کمیته داوران فیفا، «مارکوس مرک» داور سرشناس آلمانی، «لوتهار ماتیوس» کاپیتان و ستاره سابق تیم ملی آلمان و «آندریاس برمه» مدافع پیشین تیم ملی آلمان افتتاح شد.

در این میان صحبت‌هایی از مبالغ هجومی برای شهریه استفاده از باشگاه مطرح شد؛ شهریه‌هایی همچون 320 میلیون تومان در سال که در باور کسی نمی‌گنجد.

خبرنگار تسنیم برای پیگیری این موضوع سراغ رضا خرم مسئول نظارت بر اماکن ورزشی اداره کل ورزشی و جوانان استان تهران، رفت که وی در این باره گفت: این باشگاه هنوز مجوز ندارد و مسئول آن فعلاً درخواست تاسیس باشگاه را داده است.

وی درباره اینکه شنیده می‌شود شهریه‌های 300 میلیونی برای هر سال در این باشگاه در نظر گرفته شده، گفت: جایی که مجوز ندارد، تکلیفش مشخص است. ضمن اینکه ما چنین نرخی نداریم. نرخ ما مصوب است و همچنان براساس هم نرخ‌ سال 1400 عمل می‌کنیم و هنوز نرخ سال جدید نیامده است. این نرخ‌نامه در اختیار سازمان صنعت و معدن و تجارت، سازمان تعزیرات، سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده قرار دارد. در واقع در این لیست و فهرست مربوط 70،80 بند وجود دارد و همه چیز آن واضح است. هرگز چنین نرخ‌هایی نداریم.

خرم ادامه داد: این نرخ‌های مصوب شده برای باشگاه‌های خصوصی است. در حال حاضر کمتر از 5 درصد باشگاه‌ها در استان تهران دولتی‌اند که همان تعداد برای برخی ارگان‌ها مثل آموزش و پرورش و ... هستند. در واقع باشگاه دولتی خاصی وجود ندارد. نرخ‌ها معلوم است. من در فضای مجازی مطالبی را دیدم، اما باید بگویم که واقعیت ندارد. آن مکان هنوز فعالیت ندارد و باز نشده که بخواهیم اخطار بدهیم. اگر فعال بود، اخطار لازم را می‌دادیم.

مسئول نظارت بر اماکن ورزشی اداره کل ورزشی و جوانان استان تهران در پاسخ به این موضوع که مراسم افتتاحیه در این باشگاه و با حضور چند میهمان سرشناس خارجی گرفته شده، عنوان کرد: این مراسم را برای خودش گرفته‌اند و کسی خبر نداشته است. فردای آن مراسم متوجه ماجرا شدیم. هیچ مقام مسئولی نه در مراسم بوده و نه اطلاع داشته است. 

خرم یادآور شد: اگر شهریه 300 میلیونی صحت داشته باشد حتماً با آن برخورد و جلوی آن گرفته می‌شود.  باید توجه کرد که حتی مجموعه ورزش انقلاب که مجهز است، از نرخ‌های وزارت ورزش پیروی می‌کند.

انتهای پیام/