شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#والیبال#ژاپن#قهرمانی آسیا

مومنی مقدم: شروع سختی در مسابقات جوانان آسیا خواهیم داشت/ هدف ما پشتوانه‌سازی برای تیم بزرگسالان است

مومنی مقدم: شروع سختی در مسابقات جوانان آسیا خواهیم داشت/ هدف ما پشتوانه‌سازی برای تیم بزرگسالان است

سرمربی تیم والیبال جوانان کشورمان شروع سختی را برای تیمش در مسابقات قهرمانی آسیا متصور است، چرا که در گام اول باید با تیم مدعی ژاپن روبه‌رو شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا مومنی مقدم سرمربی تیم والیبال جوانان ایران در مورد پایان مرحله نخست اردوهای این تیم اظهار داشت: در مرحله نخست از 120 نفر به صورت رسمی و غیررسمی تست گرفتیم و در نهایت 26 نفر را در اردو نگه داشتیم.

سرمربی تیم والیبال جوانان ادامه داد: بازیکنانی در اردو ماندند که آمار، عملکرد و آینده خوبی داشتند. انتخاب بازیکنان،‌ کاملاً علمی و دقیق انجام شد و دو آنالیزور با دقت، حاضران در اردو را مورد بررسی و ثبت آماری قرار دادند. در نهایت 26 بازیکنی که قابلیت‌های خود را بهتر نشان دادند، پس از نظرسنجی از کارشناسان و کادر فنی در اردو باقی ماندند. از این تعداد، چهار بازیکن در پایان اردوها حذف شده و 22 نفر نهایی ما مشخص خواهند شد.

مومنی گفت:‌ کادر فنی در مدت سه روز و هر روز 20 نفر را مورد بررسی قرار داد. یک روز هم به بررسی غیررسمی بازیکنان باقیمانده پرداختیم که بسیار وقت‌گیر بود. من در کادر فنی تیم نوجوانان نبودم، به همین خاطر شناختی از این تیم نداشتم و متأثر از این مسئله بازیکنان دعوت‌شده به اردو، بیشتر شدند. روش اصولی این بود که تنها از بازیکنان تیم نوجوانان در فصل گذشته به علاوه چند بازیکن دیگر استفاده کنیم.

مربی تیم پیکان تصریح کرد: ما 20 تا 25 بازیکن از اردوی تیم نوجوانان در فصل گذشته را به اردو دعوت کردیم. علیرضا طلوع‌کیان (مربی تیم ملی والیبال) هم لیستی 40 نفره از مسابقات قهرمانی کشور جوانان (کاشان) به من ارائه کرد که از آنها هم استفاده کردم. همه ما تلاش کردیم تا کسی از قلم نیفتد و بازیکنی نتواند ادعا کند که دیده نشده است.

وی در مورد مسابقات پیش روی تیم جوانان ایران اظهار داشت: نخستین تورنمنت ما، مسابقات کاپ آسیاست و پس از آن راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا در بحرین می‌شویم. برنامه تمرینات ما تا روز پایانی مشخص است و همه می‌دانیم که کار سختی پیش رو داریم. هدف ما پشتوانه‌سازی برای تیم بزرگسالان است و اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا، سهمیه شرکت در مسابقات جهانی را کسب کنیم.

مومنی ادامه داد: اوایل تیر ماه، شرکت در مسابقات دوستانه بین‌المللی را برای تیم جوانان در نظر گرفته‌ایم تا به شناخت کاملی از بازیکنان برسیم. کیفیت بازی‌های دوستانه برای من خیلی مهم است و به همین دلیل در حال رایزنی برای انتخاب بهترین حریفان ممکن هستیم.

 سرمربی تیم والیبال جوانان درباره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در بحرین گفت: طبق روش جدید، ایران و ژاپن که تیم‌های مدعی آسیا هستند در یک گروه قرار گرفته‌اند و اولین بازی ما نیز با تیم ژاپن است. قطعاً شروع سختی خواهیم داشت.

انتهای پیام/